اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی:

مناسب‌سازی پیاده‌رو‌های اصفهان در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی گفت: در حال حاضر 800 کیلومتر پیاده‌رو در شهر اصفهان وجود دارد و مناسب‌سازی تمام این پیاده‌رو‌ها در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست.

مناسب‌سازی پیاده‌رو‌های اصفهان در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست

علیرضا ابراهیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته اقدامات بسیار چشمگیری در راستای مناسب‌سازی فضا‌های شهری و عمومی استان صورت گرفته است، اظهار کرد: حجم فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه مناسب‌سازی فضا‌های شهری در استان این موضوع را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه مشخص و فراهم کردن زنجیره سفر برای معلولان یکی از مهم‌ترین موارد و مشکلاتی است که باید در راستای اقدامات مناسب‌سازی فضا‌های شهری صورت بگیرد، افزود: معلولان باید از زمان خروج از منزل تا رسیدن به مقصد خود از تمام زیرساخت‌های مناسب برای حضور خود در فضا‌های عمومی برخوردار باشند.

مشاور مناسب‌سازی معاونت معماری و شهر‌سازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین معلولان در زمان حضور خود در فضا‌های شهری نباید با مانعی مواجه شوند و زنجیره سفر آنها در سطح شهر باید از پیوستگی مورد نیاز برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه در صورتی که یکی از حلقه‌های سفر معلولان نا‌مناسب باشد تمام ابعاد سفر آنها با مشکل مواجه می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر وجود حلقه‌های نا‌مناسب در زنجیره سفر یکی از مهم‌ترین مشکلات معلولان در سطح جامعه است و مناسب نبودن فضا‌های شهری مشکلات بسیاری را برای این افراد به دنبال ندارد.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه معلولان باید از امکانات موجود در سطح شهر همانند افراد عادی استفاده کنند، تاکید کرد: در حال حاضر کمبود سرویس‌های بهداشتی مناسب در فضا‌های شهری یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود برای معلولان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه وجود این مشکلات نمی‌تواند شرایط حضور معلولان را در سطح جامعه فراهم کند، افزود: در حال حاضر 800 کیلومتر پیاده‌رو در شهر اصفهان وجود دارد و مناسب‌سازی تمام این پیاده‌رو‌ها در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست.

مشاور مناسب‌سازی معاونت معماری و شهر‌سازی شهرداری اصفهان گفت: مناسب‌سازی تمام این پیاده‌رو‌ها به مدت زمان بسیاری نیاز دارد اما در حال حاضر اصفهان با روند رو به رشدی در زمینه مناسب‌سازی پیاده‌رو‌های موجود در سطح شهر مواجه است.

انتهای پیام/2301/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول