اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

کلید توسعه جنوب اردبیل مناسب‌سازی راه‌هاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: کلید توسعه و ترقی جنوب استان اردبیل توجه به مناسب‌سازی راه‌ها و محورهای مواصلاتی است.

کلید توسعه جنوب اردبیل مناسب‌سازی راه‌هاست

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مشکل راه‌های ارتباطی مهم‌ترین معضل خلخال و کوثر است به طوری که دو راه ارتباطی این شهرستان‌ها با مرکز کشور مشکلات عدیده‌ای دارد که محور اردبیل – سرچم که از این شهرستان‌ها عبور می‌کند در حوزه خورش‌رستم تبدیل به قتلگاه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این امر امنیت سفر را از مسافران گرفته و راه ارتباطی خلخال و گیلان با اندک برف و کولاک مسدود می‌شود و دیگر محور ارتباطی نیز معمولا‍ً در شش ماه از سال تعطیل است.

این نماینده مجلس یادآور شد: حل مشکلات ارتباطی و احداث تونل ارتباطی خلخال و گیلان که در دیدار با رئیس جمهور نیز مطرح شده و همچنین احداث محور فیروز – خلخال – درام دو اولویت مهم در حوزه حل مشکلات ارتباطی این شهرستان‌ها با مرکز کشور است.

جعفری بنه خلخال گفت: تکمیل این راه‌ها حتی فاصله مرکز استان تا تهران را در حدود 90 کیلومتر کوتاه می‌کند که خوشبختانه این پروژه کماکان رو به جلو بوده و در مرحله پیشرفت است.

وی تاکید کرد: در ارتباط با راه‌های روستایی و نیز راه‌های ارتباطی خلخال و کوثر با مرکز استان نیز که جزو مطالبات مردم منطقه از مسئولان استانی و کشوری است پیگیری‌هایی برای اجرایی شدن و اقدامات لازم برای ارتقای این شاخص‌ها انجام شده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید شاخص‌های استفاده از راه‌های امن و ایمن و مناسب در محدوده جغرافیایی این شهرستان‌ها ایجاد شود.

جعفری بنه خلخال افزود: یکی از راه‌های مهم و کلیدی توسعه در این زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه است که راه ارتباطی مناسب می‌تواند حتی در تقویت حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن موثر باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین نقاط هدف معدنی کشور جنوب استان است با جذب سرمایه‌گذاران می‌توان این قسمت از استان را به قطب مهمی‌ در این صنعت و همچنین صنعت توریسم و اکوتوریسم تبدیل کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد ما برای حل مشکل ریشه‌ای و اساسی گردنه الماس احداث تونل است و به رغم دستور صریح رئیس جمهور هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده و وزارت راه و شهرسازی به تعهداتش عمل نمی‌کند.

جعفری بنه خلخال در پایان با انتقاد از نگاه تبعیض‌آمیز به شهرستان‌های کوثر و خلخال گفت: مردم محروم منطقه سهمی از منابع عظیم خدادادی کشور ندارند و سال‌هاست که از بی‌مهری مسئولان برای حل مشکلاتشان رنج برده و بسیاری از ناملایمتی‌ها را تحمل می‌کنند.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول