اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی عمران شهردار منطقه 20 تاکید کرد:

کاهش خطر با مناسب سازی قنات‌ها و کانال‌های آب‌های سطحی

خبرگزاری فارس: معاون فنی عمران شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد آب‌های سطحی شهر تهران به شریان‌های زیرزمینی منطقه 20 سرریز می‌شود، گفت: با مناسب سازی قنات‌ها و کانال‌های آب‌های سطحی خطرات کاهش می‌یابد.

کاهش خطر با مناسب سازی قنات‌ها و کانال‌های آب‌های سطحی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بیش از 70 درصد آب‌های سطحی شهر تهران به شریان‌های زیرزمینی منطقه 20 سرریز می‌شود که این امر یکی از بزرگترین مخاطرات منطقه در زمان وقوع بحران به‌شمار می‌رود.

ابراهیم بابازاده، معاون فنی عمران شهردار منطقه 20 با اعلام این خبر گفت: براساس سند مقدماتی پیشگیری بحران که از سوی شهرداری تهران تدوین شده است نقاط مخاطره‌آمیز منطقه 20 به‌عنوان نخستین منطقه در میان 22منطقه شهر تهران شناسایی شده است که براساس این سند، آبگرفتگی، آتش سوزی روان گرایی سه عامل مهم و مخاطره آمیز در زمان وقوع بحران به‌شمار می‌رود به همین منظور حوزه فنی عمران شهرداری منطقه 20 در راستای رسالتی که برعهده دارد نوسازی و مناسب سازی کانال‌های منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به این خبر از تغییر مسیر قنات عبوری محله ولی‌آباد جهت رفع خطر از منازل شهروندان این محله خبر داد و افزود: مسیر قنات عبوری محله ولی‌آباد که در امتداد قنات دولت‌آباد - قیصریه و محل سرریز آب‌های سطحی محله‌های سیزده آبان، حمزه‌آباد و ولی‌آباد است، با اجرای یک هزار و 200 متر طول لوله گذاری تغییر مسیر یافت که اجرای این طرح عمرانی برای رفع خطر از منازل مسکونی، جلوگیری از هدر رفت آب و عدم نیاز به لایروبی و بازسازی از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

بابازاده احداث کانال کمکی سرخه حصار، بتنی کردن کانال‌های اصلی منطقه، سرپوشیده کرده کانال عمادآور و فنس کشی اطراف کانال‌ها منطقه را یکی دیگر از تدابیر معاونت فنی عمران در راستای کاهش مخاطرات شهر و افزایش ضریب ایمنی منطقه برشمرد.

معاون فنی عمران شهردار منطقه 20 در پایان به اهمیت بهسازی نهرهای قدیمی و تاثیر آن در مهار آلودگی‌های زیست محیطی و سیمای بصری شهر اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 60 هزار متر طول نهرسازی و کانیوبندی در سطح معابر پرتردد و محورهای عبوری محلات انجام شده است.

انتهای پیام/2462/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول