اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم:

وقف مصداق موثر کارآفرینی و کارگشایی اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: وقف مصداق موثر کارآفرینی و کارگشایی اجتماعی است.

وقف مصداق موثر کارآفرینی و کارگشایی اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، علی مبشری ظهر امروز در جمع مردم سمیرم توسعه و پاسداری از سنت حسنه وقف را از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه دانست و اظهار کرد: ایران اسلامی سال‌هاست که با تأسی از عمل پیامبر هفته‌ای را به نام وقف نام‌گذاری کرده است و واقفان هم در ادامه راه پیامبر (ص) و ائمه (ع) مراکز آموزشی، پل‌ها، حمام‌ها و اماکن و املاک زیادی را وقف کرده‌اند.

وی با تاکید بر احیای سنت حسنه وقف افزود: تاسیس مراکز نگهداری ایتام، ساخت و تجهیز بیمارستان خیریه، تأسیس مراکز آموزشی برای نیازمندان، مصداق‌های بارز خیرخواهانه‌ای است که با سنت حسنه دائمی آنها در گسترش این سنت الهی بسیار مؤثر واقع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم از وقف به عنوان نیت خیرخواهانه در از بین رفتن زمینه فقر جامعه اسلامی یاد و اظهار کرد: وقف مصداق موثر کارآفرینی و کارگشایی اجتماعی است.

وی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم توانسته است در راه عمل به این وظیفه خطیر نیات واقفان را به انجام رسانده و هم در مرمت و ساماندهی امام زاده‌ها، بقاع متبرکه و مساجد تلاش پیگیرانه داشته باشیم.

مبشری، با دعوت به همیاری و همراهی خیرین یادآور کرد: اماکن و بقاع متبرکه فاقد هرگونه اعتبار دولتی بوده و تنها باید از محل نذورات مردمی و هدایای افراد خیراندیش نسبت به عمران و آبادانی هزینه کرد، بنابراین از شما خیران و دوستداران اهل بیت (ع) طلب یاری و مساعدت داریم.

وی با تشریح بخشی از فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم در بقاع شاخص شهرستان گفت: در حال حاضر طرح توسعه امام‌زاده ابراهیم (ع) بر اساس طرح جامع نسبت به آزاد سازی اراضی و ساختمان‌های اطراف و نیز کوه‌بری و آواربرداری اقدام و تاکنون افزون بر 150 میلیون تومان از محل نذورات مردمی به منظور خرید 11 باب منازل مسکونی فرسوده هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم، موقوفه بانوان طایی واقع در میدان ماندگار و یک ساختمان سه طبقه توسط فضل‌الله داودی را از جمله موقوفات شاخص شهرستان عنوان کرد و افزود: از شما می‌خواهیم یاریمان کنید تا با شعار امسال "همه واقف باشیم" در راه ثبت موقوفات جدید متناسب با نیازهای روز جامعه زنگار بیچارگی و افسردگی را از چهره محرومان برطرف کنیم.

انتهای پیام/2301/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول