اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

وقف سنت حسنه و جاودان است

خبرگزاری فارس: امام سمیرم با گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف سنت حسنه‌ای است که انجام آن در جامعه اسلامی سبب خیر و برکت فراوان است.

وقف سنت حسنه و جاودان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام سیدحبیب‌الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم ضمن تسلیت سال‌روز رحلت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص)، امام حسن و امام رضا (ع) اظهار کرد: عبادت و بندگی خدا، دلسوزی و علاقه‌مندی به مردم و مهربانی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت محمد(ص) است که نمونه و الگوی کامل و جامع بشریت است.

وی با اشاره به این فرمایش امام رضا(ع) که فرمودند، نزد خدا بعد از انجام واجبات چیزی محبوب‌تر از رسیدگی به حوائج مردم نیست، افزود: مسئولان باید در سایه این نظام ولایی به تقاضاهای مشکلات مردم رسیدگی کنند و آنها را نسبت به نظام خوش‌بین کنند.

امام جمعه سمیرم در ادامه با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که انجام آن در جامعه اسلامی سبب خیر و برکت فراوان است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: بعد از مرگ پاداشی به انسان نمی‌رسد مگر به دلیل سه کار، اول صدقه‌ای که فرد در زمان حیات خود داده است که این صدقه جاریه همان وقف است، دوم فرزند صالح و سوم سنت و روشی که انسان پایه‌گذاری کرده است و بعد از مگر او ادامه می‌یابد.

موسوی با سفارش بر توجه به امام‌زادگان در راستای ترمیم و توسعه امام‌زادگان و بقاع متبرکه تصریح کرد: برای توسعه و بازسازی بقاع متبرکه و امام‌زادگان شهرستان نیازمند همیاری و همکاری مردم است.

وی همچنین با اشاره به مظلومیت مردم بحرین گفت: آمریکای جنایتکار که دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زند، در مقابل کشتار مردم مظلوم بحرین توسط وهابی‌ها سکوت کرده و آنها را تشویق می‌کنند.

امام جمعه سمیرم اضافه کرد: 90 درصد مردم بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند و بیشترین ستم‌ها در مورد آنها صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اتحاد و همبستگی و بیداری هرچه بیشتر ملت‌های مسلمان اظهار کرد: با اتحاد مسلمانان جهان، رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار محو می‌شود.

موسوی در پایان از فعالیت‌های مرکز فرهنگی قرآنی ثامن‌الائمه (ع) قدردانی و یادآور کرد: از زمان آغاز فعالیت این مرکز تعداد بسیار زیادی از شهروندان سمیرمی برای فرهنگ دینی و قرآنی پیشرفت داشته‌اند.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول