اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ورامین:

خبرنگاران با تشویق مردم به وقف از ثواب موقوفات برخوردار شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ورامین گفت: خبرنگاران می‌توانند با تشویق مردم به وقف از ثواب موقوفات برخوردار شوند.

خبرنگاران با تشویق مردم به وقف از ثواب موقوفات برخوردار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی قدیریان در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه وقف گفت: از ابتدای اسلام پیامبر (ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام جزو واقفان بزرگ بودند، بزرگان ما همواره هم گوینده بودند و هم عمل کننده و مردم همواره از موقوفات آنها بهره‌مند می‌شدند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین اظهار داشت: امام راحل (ره) نیز از واقفان بزرگ بودند و امروز مقام معظم رهبری نیز راه امام را ادامه دادند، در شهرستان ورامین نیز آیت‌الله محمودی از واقفان بزرگ و متولیان منصوص بزرگ کشوری هستند، خود ایشان نیز قریب به کل اموالشان را در راه اعتلای اسلام و دین مبین اسلام و مکتب شیعه وقف کردند.

نقش رسانه و اهل قلم در موقوفات

این مسئول گفت: گاهی انسان مالی دارد و یک قسمتی از آن را برای امور خیریه وقف می‌کند اما گاه کسی مالی ندارد اما قلم خوبی دارد، کتابی را به رشته تحریر در می‌آورد و منافع آن را وقف می‌کند، مانند آیت‌الله مرعشی نجفی و در زمان ما حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی که از این دست افراد هستند.

حجت‌الاسلام قدیریان گفت: اصحاب رسانه هم می‌توانند از ثواب موقوفات برخوردار باشند، ممکن است بر حسب ظاهر، مالی نداشته باشند اما از قلمی گویا و موثر برخوردار باشند، این افراد می‌توانند با تشویق مردم به وقف در این امور خیریه شرکت کنند، در پروسه وقف افرادی که از ابتدا تا انتها دخالت دارند از این ثواب متنعم خواهند بود و انصافاً عرض کنم ارتباط اداره اوقاف شهرستان با رسانه‌ها بسیار موثر است، همین عوامل سبب رشد 60 درصدی موقوفات امسال نسبت به سال گذشته شده است.

اعطای قبر رایگان به اصحاب رسانه

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد قبور موجود در شهرستان تصریح کرد: دو نوع قبر در حال حاضر در شهرستان موجود است، یک نوع قبوری که پس از فوت یک نفر خریداری می‌شود و از قبل فیشی بابت آنها پرداخت نشده است که قیمت آنها بسته به جای دفن از یک میلیون ریال شروع و حداکثر قیمت 20 میلیون ریال است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین افزود: ما قبرستان عمومی در ورامین، قرچک و پیشوا نداریم، هرچه داریم متعلق به آستان امامزادگان است و قیمت قبور آنجا را هیئت امناء امامزادگان مذکور تعیین می‌کنند.

وی بیان داشت: یکسری از قبور هم هستند که فیش آنها از قبل تهیه شده است، یعنی پولی به‌طور علی‌الحساب پرداخت شده که در این حالت 50 درصد قیمت روز قبر برای صدور حق دفن دریافت خواهد شد، البته طبق دستورالعمل اعطای قبر به مادر و پدر و همسر شهدا، جانبازان بالای 50 درصد رایگان است.

این مسئول با اشاره به کمبود قبر در امامزاده سید فتح‌الله و کوکب الدین ورامین عنوان کرد: در این دو امامزاده هیچ جای خالی برای قبر وجود ندارد، سید فتح‌الله دو نفر هیئت امناء دارد که می‌دانند در کدام قسمت آن امکان دفن وجود دارد و هنگام دفن تمام مسئولیت بر عهده هیئت امناء است، خودشان ضامن هستند، اگر در این دو مکان قبر کم است و گاه صحبت از 60 میلیون ریال می‌شود به همین دلیل است، به‌عنوان مثال کل بقعه کوکب الدین حدود 135 متر مربع است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: تا زمان تصدی بنده بر این مسئولیت هرکدام از اصحاب رسانه خدای نکرده از دنیا برود و به بهشت واصل شود ما یک قبر در جایی مناسب به‌طور رایگان به آنها اعطاء می‌کنیم.

انتهای پیام/2462/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول