اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اسناد و ثبت سازمان اوقاف و امور خیریه:

70 درصد از اسناد وقفی در استان‎های کشور بازنویسی شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل اسناد و ثبت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: 135 هزار سند وقف دارای قدمت بیش از یک هزار ساله و معاصر در کشور داریم.

70 درصد از اسناد وقفی در استان‎های کشور بازنویسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدهاشم عاملی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کشور 135 هزار سند وقف دارای قدمت بیش از یک هزار ساله و معاصر داریم که مورد بازنویسی قرار می‎گیرند.

حجت‌الاسلام عاملی خاطر نشان کرد: بازنویسی اسناد موقوفات مهارت خاصی را می‎طلبد که کارشناسان اوقاف با شناخت و آگاهی از اصطلاحات وقفی ادوار گذشته، رسم الخط و شیوه نگارش، می‎توانند این متون را بازخوانی و بازنویسی نمایند.

وی با بیان اینکه وقف‌نامه‎ها موضوع پایان‌نامه‎ها، مقالات و پژوهش‎های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی قرار می‎گیرند، افزود: وقف‌نامه‎ها و اسناد وقفی از جنبه‎های مختلف تاریخی، فرهنگی، ملی و مذهبی دارای ارزش هستند.

وی تاکید کرد: بازنویسی اسناد وقفی به منظور جلوگیری از مخدوش شدن اسناد و اجرای دقیق نیات واقفین انجام می‌گیرد.

مدیر کل اسناد و ثبت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه تاکنون 70 درصد از اسناد وقفی در استان‌های کشور بازنویسی شده است، تاکید کرد: این میزان معادل 94 هزار سند وقفی است که توسط کارشناسانی از اوقاف و امور خیریه، فرهنگی و متخصصان خط شناسی از استان‎های کشور انجام شده است.

حجت‌الاسلام عاملی در رابطه آمار بیشترین اسناد وقفی بازنویسی شده در استان‌های کشور تصریح کرد: در استان‎های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بیشترین اسناد وقفی بازنویسی شده است.

انتهای پیام/70005/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول