اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد

شناسایی 42 هزار هکتار اراضی وقفی در کردستان / جمع‌آوری 4 میلیارد تومان موقوفات

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان از شناسایی 42 هزار هکتار اراضی موقوفه به کمک دستگاه‌های متولی در این استان طی سال‌جاری تاکنون خبر داد.

شناسایی 42 هزار هکتار اراضی وقفی در کردستان / جمع‌آوری 4 میلیارد تومان موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلمان روحی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه امروز سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: درآمد موقوفات و بناهای متبرکه استان نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه چهار میلیارد تومان بوده است که طبق نیات دقیق واقفین هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ امسال تاکنون برای 67 مورد موقوفه در این استان سند صادر شده و 67 مورد موقوفه جدید نیز در این مدت به ثبت رسیده است.

روحی تصریح کرد: ‌برای سه هزار رقبه نیز سند اجاره جدید صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان از معرفی استان به عنوان استانی مسجد محور در سطح کشور به خاطر وجود دو هزار و 30 مسجد در آن خبر داد و گفت: با توجه به این‌که مردم متدین استان توجه خاصی به بحث عمران، مرمت و احداث مساجد دارند برنامه‌هایی در راستای ساماندهی وضعیت امروز مساجد در سطح استان در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

به گفته روحی، برگزاری جلسات مختلف در راستای رفع مشکلات و چالش‌های این حوزه در استان با مسئولین و متولیان امر، برگزاری مسابقات مختلف قرآن و اذان، کمک به بیماران صعب‌العلاج، کمک به ایتام، بیمه خادمین امامزاده‌ها، کمک به احداث مساجد، اجرای طرح حافظین قرآن با شرکت پنج هزار نفر و کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت از جمله اقدامات این اداره‌کل از ابتدای سال‌جاری تاکنون بوده است.

وی در ادامه با بیان این‌که وقف سنت حسنه‌ای است که کارکردهای فرهنگی و اقتصادی پیدا و پنهان زیادی دارد، گفت:‌ وقف صدقه جاری است که از برکات آن بسیاری از نیازمندان، دانش‌آموزان، بیماران، ایتام و مستمندان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان بر نهادینه کردن فرهنگ واقفین قرآنی در استان تأکید کرد و گفت: نیات واقفین کردستانی در عرصه قرآنی بسیار کم است که باید با اطلاع‌رسانی درست، واقفان را به حرکت در این راستا تشویق کرد.

وی حفظ و احیای موقوفات را رکن اصلی فعالیت‌های سازمان اوقاف و امورخیریه دانست و گفت: تمام تلاش این اداره‌کل اجرای دقیق خواسته‌های واقفین و اطلاع‌رسانی به موقع در این راستا به منظور تشویق و ترغیب بیش از پیش مردم به انجام این سنت حسنه است.

انتهای‌پیام/79002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول