اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

روحانیون وقف را در میان مردم احیا کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: وقف سنت حسنه الهی است و روحانیت باید تمام تلاش خود را برای احیای این فرهنگ و سنت حسنه به کار گیرند.

روحانیون وقف را در میان مردم احیا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: وقف سنت حسنه الهی و میراث ماندگار است اما طی سال‌های اخیر کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از وقفیات به تصرف مردم درآمده‌اند و نیات واقفان در مورد آنها اجرا نمی‌شود، عنوان کرد: اگر مردم املاک وقف را بشناسند و با چشم خود ببینند که در راستای نیات واقف از آن استفاده می‌شود، گامی بزرگ در راستای احیای وقف برداشته شده است.

ناصری با بیان اینکه همه در قبال احیای وقف وظیفه دارند، افزود: وظیفه مسئولان ادارات اوقاف و روحانیون در این زمینه از همه سنگین‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه وقفیات باید از تصرف دیگران خارج شود، عنوان کرد: این اقدام علاوه بر اینکه به احیای فرهنگ وقف کمک می‌کند، بسیاری از مشکلات جامعه را نیز برطرف خواهد کرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز وفات حضرت محمد (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: مردم مراسم عزاداری پیامبر اسلام (ص) و امامان شهید آخر ماه صفر را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنند تا مشتی بر دهان یاوه‌گویان علیه پیامبر اسلام (ص) باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیره پیامبر (ص) در منابر این روزها باید برای مردم تبیین شود، افزود: روحانیون و وعاظ با مطالعه به منبر بروند و ابعاد جدیدی از زندگی پیامبر اسلام را برای مردم بازگو کنند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم وحدت در جهان اسلام اظهار داشت: اسلام با وحدت و یکپارچگی مسلمین به اوج خواهد رسید و صدای اسلام در سراسر جهان طنین‌انداز می‌شود.

ناصری با تاکید بر اینکه تفرقه، بنای فتنه دشمنان است، خاطرنشان کرد: دشمن از سال‌های دور و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمین بوده است و هنوز هم این هدف را با جدیت دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: مسلمین باید با وحدت و اتحاد خود، توطئه دشمن را در این زمینه نقش برآب کنند و از هرآنچه که سبب تفرقه می‌شود، دوری کنند.

ناصری بر امر به معروف و نهی از منکر در مورد کسانی که در راستای تفرقه‌انگیزی قدم برمی‌دارند، تأکید کرد و یادآور شد: اسلام به اتحاد مسلمین پابرجاست و پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع) نیز در این زمینه سخنان ارزشمند بسیاری دارند.

انتهای پیام/2464/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول