اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان بوشهر خبر داد

اخذ 23 سند مالکیت موقوفات استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال سند مالکیت 23 موقوفه و بقعه متبرکه در استان بوشهر صادر شده است.

اخذ 23 سند مالکیت موقوفات استان بوشهر

حجت الاسلام عباس صداقت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: اخذ سند مالکیت بقاع و موقوفات یکی از برنامه‌های مهم در دست اجرا در سال‌جاری است و در همین راستا 635 تقاضای سند مالکیت نیز داده شده است.

وی با اشاره به ورود اطلاعات موقوفات در سامانه جامع موقوفات استان بوشهر افزود: اخذ گواهی مصرف عواید موقوفات و بازنویسی اسناد وقفی ارزشمند در استان در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از تجدید اجاره موقوفات، وصول مطالبات و جلب مشارکت بخش خصوصی در این زمینه خبر داد.

صداقت با بیان اینکه بازسازی، تکمیل و تعمیر بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در استان بوشهر در دست اجراست، یادآور شد: طرح مودت به منظور مساعدت مردم در امور عمرانی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه اجرا می‎شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش‎ها و کلاس‎های آموزشی هیئت امنا و خدام گفت: انجام بیمه خدام مساجد و کارکنان بقاع متبرکه، احداث ساختمان بقاع متبرکه و مساجد و تعمیر و مرمت این اماکن مذهبی در دستور کار قرار گرفته است.

صداقت در ارتباط با برنامه‎های فرهنگی این اداره کل اظهار داشت: اجرای محافل قرآنی با حضور قاریان مصری و استانی، طرح تربیت قرآن در بقاع متبرکه، برگزاری کنگره امامان معصوم و امامزادگان، برگزاری طرح آرامش بهاری ویژه عید نوروز، برگزاری طرح ضیافت الهی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان و جشن ولایت علوی از جمله برنامه‌هایی است که امسال اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که در تمام ادوار تاریخ انسان‌های نیک اندیش به آن عمل کرده‌اند و پرونده اعمال خویش را تا قیامت بازگذاشته و در حد توان خود از دوران کوتاه عمر بیشترین بهره را برده‌اند.

وی اضافه کرد: این اداره نیز در راستای اجرای نیات واقفین نیک اندیش و انجام وظایف محوله همواره کوشیده به نحو احسن موقوفات و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان را با مشارکت و همکاری افراد خیر، متولیان و اصحاب وقف اداره کند.

انتهای پیام/66007/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول