اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه:

قرارداد اجاره موقوفات ابرکوه 300 درصد رشد دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه از رشد 300 درصدی قراردادهای اجاره موقوفات ابرکوه در سال جاری خبر داد.

قرارداد اجاره موقوفات ابرکوه 300 درصد رشد دارد

حجت‌الاسلام سید مهدی سیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه با بیان اینکه بیشترین موقوفات شهرستان ابرکوه اراضی مزروعی است، اظهار داشت: در راستای اجرای نیت واقف، امسال بیش از 300 درصد قرارداد اجاره شهرستان، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در حالی که سال قبل 106 قرارداد داشته‌ایم امسال تاکنون 325 مورد اجاره‌نامه منعقد شده است.

وی از احیای بیش از 50 هکتار از اراضی کشاورزی ثلث در شهرستان ابرکوه نیز خبر داد و عنوان کرد: یکی از بحث‌های مهم در حفظ و احیای موقوفات شهرستان ابرکوه به موقوفه میرزامحمد مجتهد ابرکوهی بر می‌گردد که شاخص‌ترین موقوفات شهرستان است و از شش ماه گذشته تلاش‌های مضاعفی در این زمینه داشته‌ایم.

سیدی افزود: تاکنون بیش از 50 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه ثلث در روستاهای ده‌عرب وصادق آباد دهستان فراغه، تاج آباد خرم آباد و مزرعه «اسطح» احیا شده و مردم حاضر به تنظیم قرارداد اجاره و پرداخت حقوق موقوفه شده‌اند و در این قالب 30 اجاره‌نامه عقد شده است.

رئیس اداره اوقاف ابرکوه عنوان کرد: احیای این موقوفات را مدیون مسئولیت شناسی مردم در قبال وقف می‌دانیم.

وی ادامه داد: متأسفانه با گذشت بیش از 90 سال از وقف این موقوفه، بیشتر رقبات آن در تصرف مردم و ارگان‌های دولتی است و حاضر به تمکین و تنظیم قرارداد اجاره نمی‌شوند و برای اطلاع آنان، لازم به ذکر است که طبق استفتایی که از مراجع تقلید به عمل آمده است، تصرف آنها غاصبانه و اعمالی که در این موقوفات انجام می‌شود، باطل است.

انتهای پیام/90003/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول