اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

متولیان موقوفات بهره‌وری موقوفات را افزایش دهند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: متولیان موقوفات باید بهره‌وری موقوفات خود را افزایش دهند و با رسیدگی به بهره اموال و کمک امور فرهنگی، آنچه در توان دارند را ارائه دهند.

متولیان موقوفات بهره‌وری موقوفات را افزایش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین به مناسبت هفته وقف در بین جمعی از مدیران و کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه موقوفات یادگار گذشتگان ماست و باید به خوبی آنها را توسعه داد، اظهار داشت: هفته وقف یادگار گذشتگانی است که برخی از مکان‌ها را به وقف گذاشته و در حال حاضر نیز به دست متولیان امور وقف رسیده است.

وی افزود: متولیان امور موقوفه باید در راستای تحقق نیات واقفان گام برداشته و به منظور توسعه و احیای موقوفات تلاش کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین به نیت خیر واقفان اشاره کرد و گفت: واقفان از دنیا رفته نیت‌های خیری داشتند که به منظور محقق کردن نیات خیر خود برای رفع مشکلات آیندگان اموال خود را وقف می‌کردند.

باریک‌بین تصریح کرد: امیدواریم متولیان موقوفات از این اماناتی که در دست آنان قرار دارد، به درستی بهره‌برداری کرده و آن گونه که از آنان خواسته شده است این موقوفات را مصرف کنند تا در پیشگاه خداوند ماجور باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به اماکن متبرکه در استان اشاره کرد و افزود: امروز یکی از رسالت‌های ما که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره و تأکید کرده‌اند تبدیل این اماکن و امامزاده‌ها به قطب فرهنگی است و باید در این زمینه هیئت امناء و دست اندرکاران این امر تلاش مضاعفی داشته باشند.

باریک‌بین به ساماندهی قبور علما در استان اشاره کرد و گفت: در این استان ولایتمدار و عالم پرور عالمان بزرگی بودند که به رحمت خدا رفتند، از مسئولان اداره‌کل اوقاف و دست اندرکاران این امر انتظار می‌رود جایگاه مناسب و در خور شأن این علمای بزرگ بسازند.

وی ادامه داد: مدیرکل سابق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین کارهایی را در این راستا انجام دادند که در حال حاضر مدیرکل فعلی، حجت‌الاسلام نوروزی باید کار نیمه تمام وی را به اتمام برساند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین افزود: این کار شما موجب می‌شود که افرادی که وارد شهر قزوین می‌شوند، آگاه شوند که این شهر مذهبی دارای علمای بزرگی بوده که بسیار تأثیرگذار است.

باریک‌بین به ساخت خانه‌هایی برای طلاب و روحانیون اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از کارهایی که اداره‌کل اوقاف و امور خیریه می‌تواند انجام دهد این است که برای ساخت مسکن برای طلاب و روحانیون اهتمام داشته باید.

وی افزود: خوشبختانه در این زمینه نیز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تلاش‌های قابل تقدیری داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین خطاب به واقفان عنوان کرد: شما واقفان نیز باید از موقوفات به نحو مطلوبی استفاده کنید تا کسانی که خواستار وقف هستند، به امر وقف تشویق شوند.

انتهای پیام/77001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول