اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان:

15امامزاده شاخص در ناحیه 2شهر اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: 15 امامزاده شاخص و در مجموع 70 امامزاده در ناحیه دو این شهرستان وجود دارد.

15امامزاده شاخص در ناحیه 2شهر اصفهان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید هادی روح‌الامین بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از فردا هفته وقف با شعار همه واقف باشیم در سطح کشور آغاز می‌شود، اظهار کرد: براساس روز‌شمار هفته وقف برنامه‌های مختلفی برای این هفته در شهرستان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از اواخر سال گذشته اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان به دلیل وسعت سرزمینی و حجم بالای فعالیت‌ها به دو ناحیه تقسیم شده است، اضافه کرد: از ابتدای امسال نیز اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان با بیان اینکه بانک جامع اطلاعات اوقاف پس از 30 سال راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در این سامانه تمام اطلاعات موقوفات، رقبه‌ها و امامزاده‌ها ثبت شده و وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود این بانک جامع اطلاعات هیچ فعالیتی در ادارات اوقاف به صورت دستی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: بانک جامع اطلاعات این اداره نیز از سه ماهه گذشته تاکنون راه‌اندازی شده است.

روح‌الامین با اشاره به اینکه تمام امامزاده‌های شهر اصفهان از جنوب غربی به سمت بهارستان و امامزاده‌های موجود در شرق  این شهر در حیطه فعالیت این اداره است، تاکید کرد: امامزاده‌های موجود در مرکز شهر اصفهان نیز در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک این شهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه فروش قبر در امامزاده‌هایی که صورت می‌گیرد در حیطه وظایف و اختیارات اداره اوقاف و اور خیری ناحیه دو است، افزود: شماره‌گذاری برای قبور یکی از مشکلات موجود در امامزاده‌ها بوده که در حال حاضر این مشکلات با استفاده از یک برنامه‌ریزی مناسب ساماندهی شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر پیش فروش قبر در امامزاده‌ها تنها در اداره اوقاف و امور خیریه صورت می‌گیرد، گفت: با این موضوع اداره اوقاف نظارت بهتری بر روی دخل و خرج هزینه‌های امامزاده‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه تجهیز این اداره یکی از اقدامات صورت گرفته در مجموعه اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر 10 میلیون تومان برای تجهیز این اداره هزینه شده است.

روح‌الامین با تاکید بر اینکه امامزاده‌هایی که نسبت به فروش قبر اقدام می‌کنند دارای درآمد هستند، ادامه داد: 15 امامزاده شاخص و در مجموع 70 امامزاده در ناحیه دو شهرستان اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای تبدیل این بقاع به قطب فرهنگی در دستور کار این اداره قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر پنج شنبه هر هفته در داخل یکی از امامزاده‌های اصفهان زیارت عاشورا برای نیرو‌های انتظامی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63004/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول