اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

وقف عامل تعدیل ثروت و کمک به نیازمندان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: وقف عامل تعدیل ثروت و کمک به نیازمندان بوده و باید پیرامون مصارف واقعی در جامعه صرف شود.

وقف عامل تعدیل ثروت و کمک به نیازمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با مدیر کل و روسای اداره‌های اوقاف گیلان، معاونان ستادی، کارشناسان و کارمندان اوقاف و هیئت‌های امنای بقاع متبرکه، جانبازان و بازاریان خیر گیلان به مناسبت فرا رسیدن نخستین روز از هفته وقف اظهار کرد: وقف در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) عقبات فراوانی وقف کرده‌اند تا مردم از ثمرات آنها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه وقف عامل تعدیل ثروت و کمک به نیازمندان است، افزود: خدماتی که وقف دنیای اسلام شده، کم‌نظیر است.

امام جمعه رشت با اشاره به نمونه‌های مختلف وقف و آثار آن در جامعه، اذعان کرد: نیت وقف می‌تواند در راه چاپ و انتشار برخی کتاب‌های سودمند نیز هزینه شود تا همگان از سود آن بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و دست‌اندرکاران اوقاف کاری کنند تا رغبت به وقف کردن در بین مردم بیشتر شود، گفت: امروزه مردم به دلیل برخی مشکلات اقتصادی در پرداخت سهم امام کوتاهی و کم‌کاری می‌کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: با صرف درآمد موقوفه‌ها در راه نیات واقف و تبعیت از شرع و ولایت می‌توان روح وقف را در جامعه احیا کرد.

وی وقف را سنتی حسنه و جزو باقیات و صالحات خواند و تصریح کرد: مردم ما بسیار نیکوکار و خیر و در پرداخت نذورات و فطریات خود همواره پیشگام هستند.

امام جمعه رشت از مسئولان خواست تا هرگز به جایگاه و پست‌های مدیرتی خود مغرور نشوند و روح همدلی را در جامعه متجلی کنند.

وی متذکر شد: بررسی مسایل مربوط به مساجد برای رونق این مکان‌ها نیز به عهده امام جماعت در مساجد است.

*کمک 540 میلیون تومانی اوقاف گیلان به نیازمندان

مدیر کل اوقاف گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به بحث سامانه‌ای شدن خدمات اوقاف پیرامون تنظیم اجاره‌ها، دریافت و پرداخت آنها به نیازمندان، تسهیم و تقسیم نذورات،‌ اظهار کرد: تمام عملیات اوقاف از طریق این سامانه قابل نظارت و کنترل است.

حجت‌الاسلام ولی عادلی با بیان اینکه در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگی سند چشم‌انداز 20 ساله اوقاف گیلان با همکاری کارشناسان دادگستری اجاره‌های موقوفات را به‌روز رسانی کرده است، ادامه داد: به‌روز رسانی اجاره‌های موقوفات موجب دو برابر شدن درآمدها شده است.

این مسئول به اجرای کارهای عمرانی در بیشتر بقاع متبرکه گیلان از محل نذورات این بقعه‌ها اشاره کرد و گفت: احیا و بازسازی موقوفاتی که در حال تخریب هستند نیز از دیگر برنامه‌های عمرانی اداره کل اوقاف است که با همکاری بنیاد توسعه اوقاف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار در اوقاف گیلان موجب شده تا امسال این اداره کل در سطح کشور از رتبه 28 سال گذشته به رتبه دوم صعود کند، افزود: تاکنون 540 میلیون تومان از محل درآمدهای اوقاف به نیازمندان، فقرا، ایتام، خانواده‌های بی‌بضاعت و بیماران بیماری‌های خاص کمک شده است.

عادلی از کمک 40 میلیون تومانی اوقاف طبق نیت واقف به یک موسسه خیریه شبانه‌روزی خبر داد و گفت: در گیلان 3 هزار و 180 موقوفه و بالغ بر 20 هزار رقبه وجود دارد که تمام رقبه‌ها در اختیار اوقاف نیست بلکه اوقاف تنها بر آنها نظارت دارد.

وی بازسازی یک واحد ویلایی و تبدیل آن به یک ساختمان 6 واحدی در خیابان علم‌الهدی رشت و بازسازی حمام مخروبه پور رجب علی‌خان در آستانه‌اشرفیه را از جمله امور عمرانی اداره اوقاف با همکاری بنیاد توسعه خواند.

انتهای پیام/84002/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول