اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

وقف مشارکتی در جامعه راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با همت خیرین و مشارکت نیکوکاران شایسته است وقف مشارکتی در جامعه راه‌اندازی شود تا بخش عظیمی از نارسایی‌ها جبران شود.

وقف مشارکتی در جامعه راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته وقف در اردبیل اظهار داشت: ما در برخی مواقع شاهد آن هستیم که وقف‌های فردی آن هم با درآمد کمتر و گاه به صورت ناقص اتفاق می‌افتد که برای جبران این نقیصه شایسته آن است که وقف‌های مشارکتی راه‌اندازی شده تا شاهد به ثمر نشستن نتایج آن باشیم.

وی ضرورت نیازسنجی در جامعه و فهم این مطلب که به کدام نیات واقفان بیشتر نیاز داریم، تصریح کرد: ما می‌توانیم با نیازسنجی‌ها احتیاجاتمان را احصا کرده و واقفان را تشویق کنیم تا به این سمت حرکت کنند که در این حوزه گرایش به وقف‌های مشارکتی هیچ مانعی هم ندارد.

مشهوری خاطرنشان کرد: گاه در وقف‌های مشارکتی و جمعی نتیجه و ثمره کار در درازمدت مشخص می‌شود که می‌توان به آن امیدوار بود.

 

افزایش دو برابری درآمد موقفان در اردبیل

این مسئول گفت: درآمد موقوفات استان تا دو برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته ولی میزان درآمد اوقاف استان به صورت دقیق مشخص نیست.

وی مهم‌ترین بخش درآمدزایی اوقاف را از محل انعقاد قراردادهای استیجاری موقوفات اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون 2 هزار و 500 رابطه استیجاری بین اوقاف و مستأجران بسته شده است.

مشهوری از تمدید تمامی قراردادها در آینده‌ای نزدیک در این حوزه خبر داد و اضافه کرد: قراردادهای اجاری این دستگاه اجرایی چند سالی بود که تمدید نشده که با تمدید قرارداد اجازه بها موقوفات متناسب با مبلغ روز و عادلانه محاسبه شده دریافت می‌شود.

 

18 هزار متر مربع کار عمرانی را انجام می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در مورد کارهای عمرانی و اجرایی نیز بیان کرد: اوقاف نزدیک به 18 هزار متر مربع ساخت و ساز عمرانی را در حوزه امامزاده‌ها انجام داده و احداث 15 امامزاده در مناطق مختلف استان در دستور کار است.

وی یادآور شد: ‌نرخ اعتبارات اختصاصی به این پروژه‌ها دقیقاً مشخص نیست ولی با تزریق اعتبارات سعی می‌کنیم پروژه‌ها به سرعت تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

مشهوری گفت: در حوزه امامزاده‌ها بخشی از اعتبارات استانی و بخشی نیز به صورت ملی تأمین شده و در حوزه موقوفات نیز از اعتبارات استانی و همچنین نیات واقفان استفاده می‌کنیم تا کارها به سرانجام برسد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 585 خادم مسجد در استان از پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند، افزود: در همین راستا 365 نفر در اردبیل، 90 نفر در خلخال و 130 نفر از خادمان در شهرستان مشگین‌شهر از پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یکی از وظایف اوقاف را سازماندهی هیئت امنای مساجد و امامزاده‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: از این رو یک‌هزار و 375 نفر هیئت امنا طی 1.5 سال گذشته انتخاب شدند.

مشهوری در پایان تصریح کرد: از این تعداد یک‌هزار و 255 نفر در شهرستان اردبیل، 100 نفر در مشگین و 50 نفر در خلخال سازماندهی شده و نسبت به خدمات آنها اقدام لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در شهرستان خلخال نیز در گرامیداشت هفته اوقاف رئیس اوقاف و امور خیریه خلخال از کمک 2 میلیارد ریالی به مساجد خلخال خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد علی‌نسب خاطرنشان کرد: این اعتبار صرف مرمت و بازسازی مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شده است.

وی به برگزاری برنامه‌های متنوع معنوی، ارزشی، فرهنگی و قرآنی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اشاره کرد و ادامه داد: امسال خیرین اوقاف برای اطعام نیازمندان 6 میلیون تومان، ‌احسان 4 میلیون تومان، تعزیه‌داری 4 میلیون تومان و همچنین تعمیر مساجد 5 میلیون تومان از محل عواید موقوفات هزینه کردند.

انتهای پیام/62004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول