اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر

اختراع گروه مکانیک دانشگاه آزاد کرمان برتر شد

خبرگزاری فارس: اختراع توربین بادی با محور عمودی و ویژگی‌های منحصر به‌فرد کارشناس گروه مکانیک دانشگاه آزاد واحد کرمان به عنوان طرح برتر جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر انتخاب شد.

اختراع گروه مکانیک دانشگاه آزاد کرمان برتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اختراع محمدرضا میرحسین‌‌خانی کارشناس گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر در میان حدود 200 اختراع ارسالی از استان‌های مختلف کشور به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.

این کارشناس گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان که برای نخستین‌بار در دنیا موفق به اختراع یک توربین بادی با محور عمودی با ویژگی‌های منحصر به‌فرد شد و توانست در جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر به عنوان نفر برتر انتخاب شود.

در این جشنواره که دی ماه جاری در هتل پارس کرمان برگزار شد، پنج طرح به عنوان طرح‌های برگزیده و با قابلیت صنعتی شدن انتخاب شدند.

میرحسین‌خانی پس از کسب این عنوان در گفت‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اختراع این توربین تحول چشم‌گیری در صنعت تولید برق ایجاد می‌کند، زیرا راندمان بالا و توان تولید برق با سرعت بسیار کم باد از ویژگی‌های بسیار قابل توجه این توربین است.

انتهای پیام/2446/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول