اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بدون اطلاع قبلی

معاونت درمان، درمانگاه موقوفه بهاءالملک همدان را پلمپ کرد

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه همدان گفت: طی دو هفته پیش از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بدون هیچ گونه اطلاع قبلی درمانگاه موقوفی بهاءالملک در اعتمادیه را پلمپ کردند.

معاونت درمان، درمانگاه موقوفه بهاءالملک همدان را پلمپ کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید حسن رضوی ظهر امروز با بیان اینکه شهرستان همدان دارای 40 امامزاده با 7 هزار و 500 مستأجر شهری و روستایی بر موقوفات است، از پیشرفت 98 درصدی فاز نخست امامزاده عبدالله(ع) همدان خبر داد.

وی با بیان اینکه تا کنون برای مباحث عمرانی امامزاده عبدالله(ع) همدان 3 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه با 6 هزار و 500 مترمربع زیربنا در دو طبقه احداث شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موقوفه باغ بهشت همدان برای دفن اموات این شهرستان نیز گفت: تا کنون 40 هکتار از این موقوفه استفاده شده است.

وی با بیان اینکه همدان تنها شهری است که در راستای دفن اموات در آن پول زمین گرفته نمی‌شود عنوان کرد: هزینه تمام شده قبر در همدان با احتساب خدمات ارائه شده، 900 هزار تومان است در حالی که این رقم در استان‌های مجاور حداقل یک میلیون و 500 هزار تومان است.

رضوی به تهیه طرح جامع امامزاده محسن(ع) (امامزاده کوه) همدان اشاره  کرد و گفت: این طرح تا کنون در کارگروه استان به تصویب نرسیده در حالی که تصویب و اجرای آن می‌تواند این امامزاده را به قطب گردشگری مذهبی در استان تبدیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در شهرستان همدان 148 موقوفه درآمد‌زا وجود دارد، گفت: در این شهرستان در شهرستان همدان 148 موقوفه درآمد‌زا با 7 هزار و 750 رقبه وجود دارد که مال‌الاجاره پرداخت می‌کنند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان به بزرگترین موقوفه همدان اشاره و عنوان کرد: از لحاظ وسعت بزرگترین موقوفه متعلق به آقای علی‌رضا قراگوزلو است که 56 مغازه تجاری در سرچشمه تهران و 12 روستا در شهر‌های همدان، فامنین و سامن را وقف کرده است.

وی با بیان اینکه 300 مسجد در همدان داریم و پنج مسجد دیگر نیز در حال احداث است، اظهار داشت: از این 300 مسجد در شهرستان همدان 162 مسجد در شهر همدان واقع شده است.

رضوی‌ با بیان اینکه 148 مسجد دارای موقوفه هستند، ادامه داد: مسجد جامع شهرستان همدان به طور مجزا 68 مورد موقوفه دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه بزرگترین موقوفه استان همدان موقوفه بهاءالملک با وقف 14 روستا از یک تا شش دانگ و 56 باب مغازه در سرچشمه تهران، در شهرستان همدان با نیت احداث درمانگاه در اعتمادیه همدان و ارائه خدمات پزشکی و داروی رایگان برای 33 روستای این شهرستان است، گفت: ساختمان این درمانگاه به دلیل اینکه بیش از 50 سال قدمت دارد میراث فرهنگی در سال 85 آن را به عنوان میراث تاریخی ثبت و ضبط کرده و ما را در اجرای نیت واقف با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه طی دو هفته پیش از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بدون هیچ گونه اطلاع قبلی این درمانگاه موقوفی در اعتمادیه را پلمپ کرده‌اند که پرونده را نیز در مراجع قضایی طرح کرده‌اند، خطاب به استاندار گفت: از شما تقاضامند هستیم تا دستوری ارائه کنید و مسئولان معاونت درمان را متذکر شوید اگر چه میراث فرهنگی نیز از احداث این درمانگاه به دلیل میراثی بودن بنا ممانعت کرده است.

رضوی در پایان سخنانش با بیان اینکه این موقوفه 2 هزار متر زمین دارد و می‌توان در قسمتی از آن درمانگاهی تخصصی با تمام امکانات و ارائه خدمات رایگان به افرادی که واقف مشخص کرده احداث کرد، ابراز داشت: بر این اساس نیز می‌توان تخفیف ویژه به کسانی که به این درمانگاه مراجعه می‌کنند ارائه داد.

انتهای پیام/89004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول