اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

اصلاحات سوریه در چارچوب حاکمیت انجام شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اردبیل گفت: اصلاحات در کشور سوریه باید در چارچوب حاکمیت انجام شود چرا که حاکمیت حامی منافع ملت است.

اصلاحات سوریه در چارچوب حاکمیت انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام صابر اکبری جدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: حوادثی که در منطقه سپری می‌شود نقطه عطف تاریخی و به اصطلاح پیچ حساسی است که شایسته است تحلیلی درست و دقیق از این حوادث به ویژه رویدادهای تاثیر‌گذار در کشورهای اسلامی نظیر بحرین و سوریه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن سعی می‌کند در جریان سوریه و بحرین دو اشکال برای سیاست ایران مطرح کرده و بزرگنمایی کند، خاطرنشان کرد: سیاست ایران در حوادث اخیر کاملاً روشن و شفاف است و برخلاف دیدگاه دشمن که ایران با نگاه شیعی و قومی از شیعیان بحرین و حاکمیت سوریه حمایت می‌کند درست و صحیح به نظر نمی‌رسد.

وی یادآور شد: هرگز ایران با نگاه شیعی و قومی به این تحولات نگاه نمی‌کند و در صدد رفتارهای ریاکارانه هم نیست که در جایی از مردم حمایت کند و در کشور دیگر از حاکمیت حمایتی کرده باشد.

اکبری جدی مواضع جمهوری اسلامی ایران را مواضعی بی‌پرده، واضح و شفاف اعلام کرد و گفت: استکبار با طرح کردن چنین مسائلی سعی می‌کند حمایت ایران را از ملت بحرین و سوریه زیر‌سئوال ببرد و به گونه‌ای القا کند که جمهوری اسلامی ایران با نگاه شیعی و قومی سعی می‌کند از تحولات اخیر حمایت کند.

هر جا مظلوم است حمایت ایران در آن نمایان است

وی با یادآوری اینکه امام راحل (ره) 34 سال پیش شفاف و بی‌ابهام مواضع جمهوری اسلامی ایران را در تعرض و دشمنی با جهان اسلام مطرح کرده است، بیان داشت: ما هر جا مظلومی درخواست کمک کند قطعاً از وی حمایت می‌کنیم و در این 34 سال نیز این سیاست را به خوبی اثبات کرده‌ایم.

امام جمعه موقت اردبیل افزود: جمهوری اسلامی ایران در جاهایی از ملت آزادیخواه و مظلوم حمایت کرده که بسیاری از کشورها به دلیل حفظ منافع خود هرگز به حمایت نپرداختند که نمونه آن را می‌توان کشور فلسطین اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در حد وسع و توان خود از آرمان فلسطین حمایت کرده و جلوی رژیم صهیونیستی یک تنه ایستاده است.

اکبری جدی تصریح کرد: اگر حمایت‌های ایران نبود قطعاً جبهه مقاومت شکسته می‌شد و ما با حمایت‌های معنوی، سیاسی و پشتیبانی‌های مادی و فیزیکی از حزب‌الله، مقاومت و حماس حمایت کردیم تا بر دشمن غدار پیروز شود.

وی فرمایش مقام معظم رهبری را که فرموده‌اند «هر جا رژیم غاصب علیه اسلام دست به حرکتی بزند آن را در هم می‌شکنیم» یک حمایت همه جانبه از مردم فلسطین توصیف کرد و ادامه داد: سئوال اینجاست که کدام کشور عربی و مدعی اهل سنت به اندازه ایران در حمایت از فلسطین که مردمانی شیعه و سنی دارد هزینه پرداخت کرده است.

امام جمعه موقت اردبیل سیاست حمایتی ایران در قضیه کشمیر و میانمار را نیز یادآور شد و ابراز داشت: در حالی که مجامع جهانی و بین‌المللی سکوت مرگبار اختیار کرده بودند این ملت ایران بود که با اصول اساسی و آرمانی خود از مردم مظلوم و سنی میانمار و کشمیر حمایت کرد.

اگر حمایت ایران نبود رژیم صهیونیستی نیمی از لبنان را تصرف می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری جدی به قضیه لبنان و حمایت از حزب‌الله اشاره کرد و گفت: اگر این حمایت‌ها و رشادت حزب‌الله نبود رژیم صهیونیستی نیمی از لبنان را گرفته بود و قطعاً پیروزی 22 روزه، 33 روزه و یک هفته‌ای لبنان و فلسطینی‌ها بر رژیم صهیونیستی نیز در سایه حمایت‌های جدی مردم ایران بود.

وی عنوان کرد: ما امروز در بحرین نیز سیاست اصولی‌مان را اعلام کردیم و دوست داریم مسالمت‌آمیز این خواسته‌ها و انتظارات مردم اجابت شود در حالی که مدعیان دموکراسی امروز در برابر کشتار مردم مظلوم بحرین سکوت کرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه در جریان سوریه نیز سیاست ما از اول حمایت از مردم و اصلاح در برخی از اصول و قوانین کشور سوریه بود، یادآور شد: اگر اصلاحی در سوریه انجام شود باید به دست حاکمیت باشد وگرنه با هرج و مرج، آشوب، خشونت و کشتار نمی‌توان اصلاحاتی را در سوریه انجام داد.

اکبری جدی با محکوم کردن هرگونه خشونت و خونریزی در سوریه خاطرنشان کرد: عده‌ای راه حل پایان بخش برای بحران سوریه را از بین رفتن حاکمیت اعلام می‌کنند در حالی که این امر قطعاً به هرج و مرج بیشتر کمک خواهد کرد.

وی افزود: ما از شخص خاصی در سوریه حمایت نمی‌کنیم بلکه معتقدیم منافع مردم و جهان اسلام با انجام برخی اصلاحات و حفظ آرامش تامین می‌شود.

جنگ داخلی با دخالت بیگانگان تا 50 سال دیگر ادامه می‌یابد

امام جمعه موقت اردبیل اظهار داشت: با اوضاع و احوال پیش آمده و دخالت بیگانگان و گروه‌های معارض جنگ داخلی تا 50 سال دیگر در سوریه ادامه می‌یابد و قطعاً در این بین مردم متضرر می‌شوند.

اکبری جدی تاکید کرد: عده‌ای سئوال می‌کنند که چرا آمریکا مانند لیبی به سوریه حمله نظامی نمی‌کند که در پاسخ به آنها باید اعلام کرد که آمریکا و همدستان او هرگز به این اشتباه دست نمی‌زنند چرا که اگر اسلحه و مهمات زیادی در اختیار معارضان قرار دهند خود می‌تواند بلای جان رژیم صهیونیستی باشد تا این رژیم نیز نابود شود.

وی گفت: سوریه مانند لیبی نیست که با حمله نظامی بتوان کار آن را یکسره کرد چرا که با حمله ناتو به سوریه تمام معادلات منطقه‌ای به هم می‌خورد و نظام استکباری در باتلاقی سنگین فرو می‌رود.

امام جمعه موقت اردبیل با اعلام اینکه امام راحل (ره) اصول سیاست خارجی ما را روشن کرده است تا به شیطنت استکبار پی ببریم، ادامه داد: امام راحل (ره) همیشه تاکید کردند زمانی که شیطان بزرگ خوشحال شد قطعاً راه را به بیراهه رفتیم و هر وقت از دست ما عصبانی شد بدانیم که حرکت ما اصولی بوده است که شایسته آن است این معیار و محک را همیشه مدنظر داشته باشیم.

جمهوریت نظام نباید در انتخابات آینده ضربه بخورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری جدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش‌رو در کشورمان و سخنان بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نقشه‌های دشمن و رگه‌هایی از شیطنت‌ها و تحرکات آنها را به خوبی تبیین کردند و شایسته آن است همه ما حواسمان را جمع کنیم تا در صیانت از جمهوریت نظام گرفتار برخی فضا‌سازی‌های کاذب نشویم.

وی گفت: باید جمهوریت نظام در انتخابات آینده در کنار اسلامیت به خوبی صیانت شود چرا که این ملت در 34 سال گذشته الگوی مردم‌سالاری دینی را عرضه کرده‌اند که نظیر آن وجود ندارد.

امام جمعه موقت اردبیل انتخابات ایران را آزاد‌ترین انتخابات با بالاترین حد نصاب حضور مردم اعلام کرد و یادآور شد: دشمن با حربه نا‌امید کردن مردم از آینده و دلسرد کردن آنها از انتخابات به میدان آمده تا شاید بتواند به هدف نامشروع خود دست پیدا کند.

اکبری جدی افزود: انتخابات در ایران در کمال آزادی و حفظ اصول برگزار شده و هر جا تخلفی مشاهده شده از طریق مراجع قضایی با آن برخورد شده است و در انتخابات پیش‌رو نیز همه ما وظیفه داریم که با بصیرت و هوشیاری در صحنه حاضر شده و با حضور حداکثری روحیه ایمانی و دلدادگی به نظام عظمت و اقتدارمان را به نمایش بگذاریم.

وی در خطبه اول نماز نیز با تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به برخی از سیره نبی مکرم اسلام اشاره کرد و بیان داشت‌: گشاده‌رویی، حسن خلق، تواضع و همچنین نرم خویی از ویژگی‌های شاخص آخرین فرستاده حق است.

امام جمعه موقت اردبیل خاطرنشان کرد: آن حضرت همیشه مومنان را از عیب‌جویی، ذم و مدح بیش از حد، مجادله زیاد و پرهیز از سخنان بی‌فایده به سمت انجام اخلاق نیک و رفتار صالح رهنمون می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری جدی در پایان به عظمت اربعین حسینی و خلق حماسه حضور 16 میلیون نفری مردم در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: آرزو داریم که روزی چنین حرکت عظیمی را به سمت مدینه منوره و حرم شریف نبوی شاهد باشیم.

انتهای پیام/62001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول