اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

احداث 199 هزار واحد مسکن مهر در کرمان

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: 199 هزار واحد مسکن مهر طی دولت‌های نهم و دهم در استان کرمان احداث می‌شود.

احداث 199 هزار واحد مسکن مهر در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی نیکزاد پنجشنبه شب در شورای مسکن استان کرمان با تسلیت ایام حزن و اندوه روزهای پایانی ماه صفر اظهار داشت: پیروی از اهل بیت(ع) و قرارگرفتن در مسیر آنها تنها راه نجات و رستگاری برای بشریت است.

وی بیان کرد: مباحثی که در سفر گذشته به استان‌ها تصویب و صورتجلسه تنظیم می‌شود در جلسه بعد بررسی و تصمیمات جدید اخذ می‌شود.

نیکزاد ابراز داشت: با تعداد قابل توجهی از معاونان به استان‌ها سفر می‌کنیم تا از مشکلات گره‌گشایی شود و کارهای خوبی در زمینه راه و شهرسازی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: 199 هزار مسکن در دولت نهم و دهم علاوه بر مسکن‌های جایگزین کپر و مناطق زلزله‌زده در استان کرمان احداث می‌شود که رقم برابر با 4 هزار و 210 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت است.

نیکزاد اذعان داشت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که فعالیت‌های آغاز شده در دولت نهم و دهم را تا پایان دولت دهم به پایان برسانیم و در سال جاری نیز 54 هزار واحد احداث می‌شود که تاکنون 12 هزار واحد افتتاح شده است.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت‌های گذشته، کنونی و آینده نمی‌توانند از حمایت مسکن دست بردارند اما ما بار گذشتگان را جمع کردیم.

نیکزاد افزود: در بخش روستایی حدود 38 کیلومتر راه در استان کرمان افتتاح شد و 56 درصد از راه‌های روستایی بالای 20 خانوار آسفالت است که در کشور این شاخص 65 درصد است و باید کرمان را به متوسط کشوری برسانیم.

وی گفت: در سفر امروز تصمیم گرفته شد که در رفسنجان و جیرفت پروازها را اضافه کنیم و با تامین یک سوم اعتبار توسط استاندار و دو سوم اعتبار توسط شرکت فرودگاه‌ها ترمینال‌های نیمه‌تمام را تمام کنیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه امروز مرکز کنترل راه‌ها در کرمان به عنوان بیست و هفتمین استان کشور افتتاح شد، اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز ترافیک برون شهری را با نرم‌افزار کنترل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان طی سال گذشته در زمینه تلفات جاده‌ای جزو برترین‌ها بود، عنوان کرد: 580 کیلومتر راه شامل بزرگراه و اصلی در استان کرمان در دست ساخت است که بخشی از آنها در حوزه طرح‌های مهر ماندگار است.

نیکزاد از پایان ساخت محور سیرجان – بندرعباس خبر داد و بیان داشت: 122 کیلومتر از این محور در استان کرمان است.

وی افزود: طی سال جاری با حضور رئیس جمهور تعدادی پروژه از جمله مسکن و بزرگراه در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد گفت: راه‌های اصلی استان کرمان زیرپوشش تلفن همراه است و همچنین 9 بیمارستان با یک‌هزار تخت در این خطه در دست اجراست.

وی ابراز داشت: کاهش تلفات جانی در زلزله‌های بزرگ کرمان به برکت مقاوم‌سازی است و دستگاه‌های مسئول باید گزارش مقاوم‌سازی را تا پایان بهمن به استاندار کرمان ارائه کنند.

‌انتهای پیام/80019/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول