اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت‎مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

تعجیل در بهره‎برداری ساختمان از اشکالات اساسی در مسکن‎مهر است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت‎مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: تعجیل در بهره‎برداری ساختمان از اشکالات اساسی در مسکن‎مهر محسوب می‎شود.

تعجیل در بهره‎برداری ساختمان از اشکالات اساسی در مسکن‎مهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت عامری بعدازظهر امروز در جمع پیمانکاران مسکن گلستان اظهار داشت: حجم پروژه مسکن‎مهر بسیار بزرگ است و استفاده از اجناس در ساختمان با ترکیب متفاوتی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی را در تولید مصالح ساختمان داریم تصریح کرد: بعضاً همه مصالح ساختمان دارای نشان استاندارد هستند اما میزان کیفیت‎شان با یکدیگر بسیار متفاوت است.

عضو هیئت‎مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان متذکر شد: جای یک قانون در کشور خالی است که هر کسی نمی‎تواند اقدام به ساخت و ساز کند.

پروژه‎های مسکن‎مهر می‎توانست بسیار موفق باشد

عامری با اشاره به اینکه پروژه‎های مسکن‎مهر می‎توانست بسیار موفق باشد ابراز داشت: در بعضی از پروژه‎ها الگوهای بسیار موفقی هم داشتیم.

وی افزود: به دلیل اینکه روند اجرای پروژه‎ها متاسفانه طولانی بود و جنس نظارت ما نیز مقیم نبوده و به صورت مستمر و مرحله‎ای بوده است با مشکلاتی روبه‎رو بودیم.

باید نظارت مرحله‎ای تبدیل به نظارت مقیم شود

عضو هیئت‎مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بزرگ در صنعت ساختمان این است که باید نظارت مرحله‎ای تبدیل به نظارت مقیم شود و به همان روشی که در طرح‎های عمرانی و عمومی کشور، دولت هزینه‎ها را متحمل می‎شود ورود پیدا کنیم.

عامری در خصوص دستمزد مهندسان برای نظارت بر ساخت و ساز مسکن بیان داشت: ما در پروژه‎های مسکن‎مهر متری 3 هزار تومان که رقم ناچیزی است دریافت می‎کردیم.

وی عنوان کرد: پروژه‎های مسکن‎مهر متعلق به اقشار آسیب‎پذیر کشور است که همه سعی کردیم در این راستا ایفای نقش کنیم و برای خانه‎دار شدن اقشار آسیب‎پذیر در حد توان تلاش کردیم.

5400 مهندس عضو سازمان مهندسی ساختمان گلستان

عضو هیئت‎مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در خصوص تعداد اعضای سازمان مهندسی ساختمان استان بیان داشت: در حال حاضر این سازمان 5‎ هزار و 400 عضو دارد و اگر مهندسان این سازمان مرتکب تخلفاتی شوند افراد می‎توانند شکایت خود را اعلام کرده تا در شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی بررسی شود.

جنس طراحی مشکل اصلی پروژه مسکن‎مهر کلاله

عامری مشکل اصلی پروژه مسکن‎مهر کلاله را از جنس طراحی عنوان کرد و اظهار داشت: در این پروژه باید خاک رسی برداشته، تعویض و بهسازی می‎شد و یا اقدام به اجرای شمع می‎کردیم که متاسفانه این اقدام عملیاتی نشد.

انتهای پیام/2307/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول