اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وقف

سایت تجاری مسکن مهر در ملایر کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از کلنگ‌زنی سایت تجاری مسکن مهر ملایر همزمان با هفته وقف در این شهرستان خبر داد.

سایت تجاری مسکن مهر در ملایر کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه ساله دهه آخر ماه صفر به عنوان هفته وقف در کشور نام‌گذاری شده است، افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های مختلفی را در این هفته دارد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی وقف در آیات و روایات اسلامی گفت: این فرهنگ یکی از دستورات سفارش شده اسلام است که در این زمینه پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) به عنوان بزرگترین واقفان در اسلام بوده و الگویی برای همه ما در این زمینه هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه 63 درصد شهرستان ملایر موقوفه بوده و مرحوم سیف‌الدوله به عنوان بزرگترین واقف این شهرستان در بین مردم نامی آشنا دارد، بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز در راستای نیات واقفان تا کنون کارهای بزرگی در شهرستان انجام داده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در ملایر گفت: همزمان با سراسر کشور برنامه‌های مختلفی نیز در شهرستان ملایر در این هفته انجام خواهد شد که دیدار کارکنان اداره اوقاف با امام جمعه، برگزاری محفل انس با قرآن در امامزاده عبدالله ملایر و تکیه ابوالفضل همزمان با نماز مغرب و عشا و برگزاری دعای ندبه در این دو مکان مقدس از جمله برنامه‌های هفته وقف در ملایر است.

زین‌العابدینی در ادامه از راه‌اندازی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در چهار نقطه شهرستان شامل، امامزاده عبدالله، تکیه ابوالفضل، مسجد امام جعفر صادق(ع) و مدرسه نمونه سیفیه همزمان با هفته وقف خبر داد و گفت: برگزاری مراسم ویژه رحلت پیامبر اکرم (ص) و زیارت حضرت رسول(ص) نیز در تکیه و امامزاده عبدالله در این هفته انجام خواهد شد.

وی در ادامه از انجام مراسم کلنگ‌زنی سایت تجاری مسکن مهر شهرستان ملایر با حضور مسئولان استانی خبر داد و افزود: در این سایت تجاری مجتمع تجاری و فروشگاه زنجیره‌ای در راستای خدمات‌رسانی بهتر و دسترسی آسان ساکنان مسکن مهر شهرستان در زمینی به مساحت یک هزار و 600 متر ساخته خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از افتتاح یک بخش از بیمارستان سیف‌الدوله واقع در بیمارستان امام حسین(ع) شامل 69 تخت با بخش‌های جراحی زنان و مردان، ارتوپد و... مجهز به همه امکانات رفاهی خبر داد و ابراز داشت: همچنین پروژه تجاری مسکونی مسجد نبی اکرم(ص) خیابان اراک واقع در بلوار 15 خرداد همزمان با هفته وقف افتتاح خواهد شد.

وی از برگزاری نشست صنفی با فرهنگیان ملایر در این هفته خبر داد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با پزشکان، بانوان، حوزه‌های علمیه، دانشکده علوم قرآنی و... از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در  در این هفته است.

زین‌العابدینی غبارروبی امامزاده عبدالله ملایر با حضور مسئولان و تجلیل و تکریم کارکنان اداره اوقاف و خانواده‌های آنان را نیز از دیگر برنامه‌های هفته وقف در ملایر برشمرد.

انتهای پیام/89013/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول