اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی پیمانکاران ساختمان گلستان:

تعاونی‎ها توانمندی لازم را در ساخت مسکن مهر نداشتند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی پیمانکاران ساختمان گلستان گفت: با توجه به قیمت پایین مسکن‎مهر الگوی ساخت و ساز این پروژه مناسب نبود و با استفاده از مصالح ارزان‎قیمت تصمیم به اجرای این پروژه‎ها گرفتند.

تعاونی‎ها توانمندی لازم را در ساخت مسکن مهر نداشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد مقصودلو بعدازظهر امروز در جمع پیمانکاران مسکن گلستان اظهار داشت: پیمانکار در راستای مصالح و الگوی ساخت ابلاغی هیچ نقشی ندارد و شرایطی که در راستای مسکن‎مهر داشتیم باید مطابق با بخشنامه سرجمع صورت می‎گرفت.

وی اضافه کرد: متاسفانه تعاونی‎ها چون اشرافیت کامل را به این بخش‎نامه نداشتند در بحث درصد ساختار شکست مشکلاتی به وجود آمد و عملاً ابتدای ورود مسکن‎مهر در زمینه خاکبرداری یا پی‎کنی آیتم‎هایی پیش‎بینی شد که پیمانکار در آن زمان بتواند توان مالی بیشتری را کسب کند اما درصدها را کاهش دادند و توان مالی پیمانکار نیز کاهش یافت.

دبیر انجمن صنفی پیمانکاران ساختمان گلستان بیان داشت: بعد از ورود بحث سه‎جانبه عامل سومی به نام بانک ایجاد شد که شرایط را برای پیمانکاران دشوارتر کرد و بانک مسکن با وجود تلاش‎هایی که صورت گرفت متاسفانه نتوانست به موقع پول را برای پیمانکار تزریق کند و از این حیث پیمانکاران دچار مشکل شدند.

مقصودلو یادآور شد: در موضوع ساخت و ساز عواملی نظیر طراحی، نظارت، مشاوره، مصالح، دستمزد، ماشین‎آلات و پولی که باید به موقع به پیمانکار داده شود بسیار دخیل و موثر است اما پیمانکاران زمانی پول را دریافت کردند که با افزایش قیمت بین 300 تا 350 درصدی مواجه شدند.

وی افزود: شرکت‎های تعاونی در راستای ساخت و ساز با توجه به حجم بالای ظرفیت ریالی، کمی و کیفی خیلی توانمند نبودند و این شرکت‎ها در تشریفات مناقصه و مراحلی که لازم بود از تبحر لازم برخوردار نبودند.

دبیر انجمن صنفی پیمانکاران ساختمان گلستان بیان نداشت: در بدو ورود مسکن‎مهر به گلستان با توجه به مشکلاتی که در تهیه زمین و کم بودن شرایط مسکن‎مهر وجود داشت، این پروژه در استان دیر کلید خورد.

مقصودلو متذکر شد: مسئله دیگری که در این راستا وجود داشت شرکت‎های تعاونی بودند که بعد از مدتی تفاهم به سمت سه‌جانبه با عنوان وزارت مسکن و شهرسازی، بانک مسکن، پیمانکار و به تبع آن بنیاد مسکن ورود پیدا کرد.

وی اظهار داشت: پروژه مسکن‎مهر با توجه به اینکه موضوع جدیدی در سطح کشور بود لذا بسیاری از آیتم‎ها در آن پیش‌بینی نشده بود و پیمانکاران در راه‎ها و جاده‎های دسترسی پروژه دچار مشکل بودند، زمانی که پیمانکار با بحث هدفمندی یارانه‎ها و سوخت آشنا شد با افزایش قیمت طی ماه‎های گذشته مواجه شدیم.

دبیر انجمن صنفی پیمانکاران ساختمان گلستان بیان داشت: تعاونی‎ها عملاً آن توانمندی لازم را برای ساخت و ساز نداشتند که البته انگشت‎شمار بوده و مورد شناسایی قرار گرفتند.

انتهای پیام/2307/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول