اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

ولایت مسئله اصلی در واقعه عاشوراست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: در واقعه عاشورا، مسئله اصلی ولایت بوده و آنچه باعث شده روز به روز بر مشتاقان امام حسین(ع) افزوده شود، همین امر است.

ولایت مسئله اصلی در واقعه عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس مطهری عصر امروز در مراسم معارفه فرمانده جدید پایگاه بسیج امام محمدباقر(ع) شاهرود که با حضور مسئولان سپاه در مسجد سجادیه این شهر برگزار شد، با مقایسه‌ای بین عاشورا و انقلاب اسلامی اظهار داشت: واقعه عاشورای سال 61 هجری سرآغاز مبارزه حق علیه باطل بود که بعد از 1400 سال جرقه انقلاب اسلامی را باعث شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حکومت اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: هر دو انقلاب برای احیای سنت و قرآن در جامعه اسلامی انجام شد و در این راه، مردانی پاک‏باز و آگاه وارد شدند که تا آخرین قطره خون خود بر سر عقیده خود باقی ماندند و به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود، رکن مهم این دو نهضت را رهبری آن عنوان کرد و اظهار داشت: رهبری امام حسین(ع) و هدایت ایشان سبب پیروزی این قیام و سبب شد تا قرن‌ها بعد سیدی از سلاله ایشان قیامی را رهبری کند که همان نتیجه را در برداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در واقعه عاشورا، مسئله اصلی ولایت بود و آنچه باعث شد روز به روز بر مشتاقان امام حسین(ع) و شور و حال حسینی افزوده شود، همین ولایت است.

اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی کاملاً با یکدیگر ارتباط دارند

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی ایرانی کاملاً با یکدیگر ارتباط دارند؛ چرا که با قناعت می‌‌توان در اقتصاد موفق بود.

مطهری بیان داشت: در اقتصاد مقاومتی باید سبک زندگی را تغییر داد؛ چرا که در زندگی امروز جامعه ما تجملات و مدگرایی که فرهنگ غرب است، وارد و همین باعث شده که اقتصاد در خانواده‌ها مدیریت صحیح نشود.

وی تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی باید آنچه داریم را درست مصرف کنیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم و در شرایط سخت تحت فشار قرار نگیریم؛ همان‏طور که دشمنان اکنون ما را از این روش تحت فشار قرار داده‌اند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: ما باید سبک زندگی خود را بر مبنای اسلام و آموزه‌های دینی مدیریت و از اسراف و تجمل‌گرایی پرهیز کنیم تا بتوانیم با توجه به داشته‏ها و همت خود، نیازهایمان را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شاهرود، در این مراسم از زحمات حسین شاهکویی فرمانده سابق پایگاه قدردانی و «محمدرضا نصرتی» به عنوان فرمانده جدید پایگاه بسیج امام محمدباقر(ع) شاهرود حکم مسئولیت خود را از فرمانده سپاه شاهرود دریافت کرد.

انتهای پیام/2249/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول