اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مهدیه مسجد مقدس جمکران افتتاح شد

نمایشگاه تجسمی روز شمار واقعه عاشورا

خبرگزاری فارس: با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران نمایشگاه تجسمی روز شمار واقعه عاشورا با عنوان منازل حرکت سیدالشهدا(ع) افتتاح شد.

نمایشگاه تجسمی روز شمار واقعه عاشورا

مدیر مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف تبیین آموزه‌ها و نکته‌های عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ارتقای سطح معرفتی کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است.

محمدعلی زارع افزود: در این نمایشگاه منازل حرکت امام حسین علیه السلام از مکه تا کربلا که از 26 ذیحجه به مدت 24 روز به طول انجامیده و 430 کیلومتر بوده است در قالب 25 تابلوی تجسمی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: شناساندن منازلی که حضرت در طول این ایام در آن سکنی گزیدند با ارائه مشخصات و موقعیت جغرافیایی آن به صورت تجسمی شاکله اصلی این نمایشگاه مذهبی است که به همت خادمان حضرت ولی عصر(عج) در مرکز فرهنگی گل نرگس به نمایش گذاشته شده است.

مدیر مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران بیان داشت: نمایشگاه منازل حرکت سیدالشهدا علیه السلام سرشار از درس‌ها، آموزه‌ها و ظرافت‌هایی است که تنها با ساعت‌ها مطالعه و تحقیق در این نمایشگاه به منصه ظهور درآمده است.

مدیر مرکز فرهنگی هنری گل نرگس در بخش دیگری از سخنانش به بیان ویژگی‌های سفر 24 روزه امام حسین علیه السلام از مکه تا کربلا پرداخت و گفت: حرکت امام در این سفر بسیار سریع و شتابان بوده است و امام در همه منازل از شهادت حضرت یحیی علیه السلام و شباهت شهادت خویش با شهادت ایشان سخن گفته‌اند تا کسانی که در معیت ایشان بوده و شیفته ثروت، قدرت و شهرت هستند از کاروان جدا شوند و پاکان پاکباز، فداکار و مخلص بمانند.

زارع کسب اخبار و شرح وقایع از مسافران و بادیه‌نشینان را از دیگر ویژگی‌های سفر حضرت عنوان کرد و افزود: هدایت و روشنگری و نشان دادن چهره جنایت پیشه بنی‌امیه و معرفی شایستگی‌های اهل بیت علیهم السلام جزو برنامه‌های امام در تمام منازل بوده است.

وی در ادامه به تکنیک ساخت این تابلوها اشاره کرد و گفت: تکنیک ساخت این تابلوها خمیر کاغذ است که از موادی مانند چسب چوب، کاغذ باطله، اسفنج و خرده پارچه نیز در آن استفاده شده است و ساخت آن به همت 14 نفر از مربیان مرکز گل نرگس طی مراسم خاصی در روز عرفه آغاز و اکنون در آستانه شهادت امام رضا(ع) برای بازدید علاقه‌مندان در مهدیه مسجد مقدس جمکران افتتاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بر اساس تحقیقات پژوهشگر عاشورایی محمدرضا سنگری تصویرسازی شده است.

لازم به ذکر است این نمایشگاه از امروز به مدت 10 روز در روزهای معمول از ساعت هشت تا 14 و در روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه تا ساعت 22 برپا می‌شود.

انتهای ‌پیام/78009/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول