اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان عملیات کربلای 5:

عملیات کربلای 5 همانند شب عاشورا بود

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان عملیات کربلای پنج گفت: عملیات کربلای پنج بنا به دلایل و شواهد موجود چه از لحاظ تصمیم‎گیری و چه از نظر حضور و عمل رزمندگان همانند شب عاشورا بود.

عملیات کربلای 5 همانند شب عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی اتراچالی شامگاه سه‎شنبه در مراسم یادواره حماسه‌آفرینان کربلای پنج اظهار داشت: امام خمینی(ره) همانند شب عاشورا به همه ما تکلیف کرد هرکس می‎خواهد به عملیات در این منطقه بیاید و هرکس که نمی‎خواهد برود و در زمین دیگری عملیات کند و ایشان به انجام این عملیات توجه خاصی داشتند و به عبارتی به همه ما تکلیف کردند که عملیات کربلای پنج انجام شود.

غرور و غافل شدن از یاد خداوند باعث شکست ما در کربلای چهار شد

اتراچالی با اشاره به ناکامی عملیات کربلای چهار گفت: در خیلی از محافل و گفته‎ها و شنیده‎ها این طور بیان می‎شود که دلیل شکست عملیات کربلای چهار لو رفتن عملیات و اطلاعات استراتژی ما بود بلکه این طور نیست غرور ما و غافل شدن از یاد خداوند باعث شکست ما در آن عملیات شد، ولی در کربلای پنج مزد تمام زحمات و سختی‎های ما را داد.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: عملیات کربلای پنج از تمام جهات در یک شرایط ویژه و بسیار دشواری قرار داشت، چون بعد از کربلای چهار که قرار بود سرنوشت جنگ را مشخص کند و بعد از آن اتفاقات کسی جرات و توان انجام عملیات را نداشت و تصمیم‎گیری‎ها بسیار سخت و دشوار شده بود.

وی با اشاره به عملیات رمضان عنوان کرد: بعد از عملیات رمضان و با توقف عملیات کربلای چهار دشمن هر چه داشت در شلمچه پیاده کرد، زیرا به این نتیجه رسیده بود که سرنوشت جنگ در شلمچه است.

اتراچالی با اشاره به حساس بودن و دشواری شرایط کربلای پنج گفت: بعد از آنکه تصمیم گرفته شد که عملیات کربلای پنج انجام شود فرصت چند روزه بسیار کمی را برای تصمیم‎گیری، تصویب‎سازی و انجام یک عملیات بزرگ را داشتیم.

سردار فضلی جرات انجام عملیات داشت و با قاطعیت گفت ما به تکلیف عمل می‎کنیم

این فرمانده جنگ در عملیات کربلای پنج ادامه داد: در آخرین جلسه تصمیم‎گیری هیچ فرمانده‎ای به دلایل فشاری که عملیات کربلای چهار بر نیروها وارد کرده بود برای فرماندهی و انجام عملیات اعلام آمادگی نکرد به جز دو نفر که یکی از آنها سردار فضلی بود که در آن جلسه با قاطعیت گفت «ما به تکلیف عمل می‎کنیم».

اتراچالی خاطرنشان کرد: عملیات کربلای پنج یک عملیات تکلیفی و اطاعت از ولی‌فقیه زمان بود و ولایتمداری رزمنده‎های ما در عملیات کربلای پنج خودش را نشان داد.

دفاع مقدس یک قطعه بریده شده از تاریخ انقلاب نیست بلکه یک جریان ادامه‎دار است 

یکی دیگر از رزمندگان دفاع مقدس که در عملیات کربلای پنج شرکت داشت نیز در جلسه گفت: دفاع مقدس یک قطعه بریده از تاریخ انقلاب ما نیست بلکه یک جریان است که بسیاری از واژه‎ها را خلق کرد و به زندگی معنا داد و امروز بعد از 33 سال این واژه‎ها و مفاهیم در تاروپود و جان و زندگی افراد زنده است.

علیرضا ادیبان متذکر شد: مردم ما با همین مفاهیم است که به زندگی نگاه می‎کنند و با این واژه‎ها به حیات خود ادامه می‎دهند.

وی اذعان داشت: دفاع مقدس سه گروه داشت گروه اول آنهایی که رفتند و برگشتند و هیچ ادعایی ندارند، گروهی آنهایی که نرفتند و همیشه آه می‎کشند که چرا این فرصت را از دست دادند و گروهی نیز نرفتند و آهی هم نمی‎کشند، اما مدعیان بزرگی هستند و ادعای چفیه و ترکش و خمپاره و دفاع مقدس دارند.

انتهای پیام/2307/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول