اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:

طرح جامع کاهش آلودگی هوا در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا همزمان با هفته هوای پاک در استان اجرا می‌شود.

طرح جامع کاهش آلودگی هوا در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی ظهر امروز در جلسه تشریح برنامه‌های هفته هوای پاک در اردبیل اظهار داشت: در این هفته که از 24 دی ماه تا 30 دی ماه با شعار «صنعت پاک، هوای پاک» گرامی داشته می‌شود سعی خواهد شد با همکاری ادارات استان از تردد وسایط نقلیه فرسوده و دود‌زا جلوگیری شود.

وی با اشاره به قانون طرح جامع کاهش آلودگی هوا در شهرهای بیش از 200 هزار نفر جمعیت اجرای این طرح را با توجه به گسترش شهر اردبیل از جمله ضروریات برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به حساسیت‌های جامعه در زمینه آلودگی هوا و ضرورت پیشگیری در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: با همکاری آموزش و پرورش در 200 مدرسه سطح شهر اردبیل برنامه‌های متنوع آموزشی در راستای هوای پاک برگزار خواهد شد.

سوخت یورو 4 در جایگاه‌های سوخت عرضه می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از توزیع سوخت یورو 4 در جایگاه‌های سوخت همزمان با هفته هوای پاک در اردبیل خبر داد.

حمیدی گردهمایی و همایش علمی با مشارکت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، صدور اخطاریه به واحدهای آلاینده، هماهنگی برای بازدید از موتورخانه‌های دستگاه‌های اجرایی یا بخش خصوصی، بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی، نمایش برنامه‌های انیمیشن توسط کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان استان در موزه، پخش مستند جاذبه‌ها و قابلیت‌های طبیعی استان از صدا و سیمای مرکز استان، نشست هم‌اندیشی با تشکیلات قضایی استان و مسئولان استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و تبیین قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و توافق برای همکاری‌های بیشتر، هماهنگی با مراکز معاینه فنی خودروها جهت ارائه تخفیف 50 درصد به خودروهای شخصی و معاینه فنی رایگان به خودروهای دولتی در این روز، جلوگیری از تردد خودروهای بدون برچسب معاینه فنی و وسایط نقلیه دودزا توسط پلیس راهور، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و دیدار پرسنل با امام جمعه شهر اردبیل را از جمله برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با هفته هوای پاک جلسات فرمانداری‌های مختلف استان با حضور اعضای ستاد گرامیداشت هفته هوای پاک برگزار شد و در این جلسات مقرر شده است در پاسداشت این روز و در احترام به حق و حقوق شهروندان در استفاده از هوای پاک کارکنان دولت و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف همزمان با 29 دی ماه بدون خودرو در محل کار خود حاضر شده و از آلوده کردن فضای شهری خودداری کنند.

انتهای پیام/62003/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول