اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

تردد خودرو 66.16 درصد آلودگی هوای تبریز را تولید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خودروها را عامل اصلی آلودگی هوای شهر تبریز دانست و گفت: 66.16 درصد آلودگی هوای شهر تبریز به دلیل تردد خودروها است.

تردد خودرو 66.16 درصد آلودگی هوای تبریز را تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 66.16 درصد از آلودگی هوای شهر تبریز به دلیل تردد خودروها است.

وی افزود: مصارف تجاری ـ خانگی با 22.59 درصد و صنایع با 11.23 درصد و وارونگی هوا و عوامل فرامنطقه‌ای به ترتیب در رده‌های بعدی علل آلودگی هوای کلانشهر تبریز قرار دارد.

رئیسی با اشاره به راهکارهای مورد نیاز برای حل مشکل آلودگی هوا گفت: استفاده از سوخت با کیفیت بالا، ارتقاء تکنولوژی در تولید خودرو، افزایش فضای سبز و در یک کلمه اجرای مصوبه هیئت وزیران مورخه 16 اسفندماه 90 می‌تواند را حل این مشکل باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سئوال که شاخص آلودگی هوا در چه شرایطی وضعیت های ناسالم، هشدار و خطر را می‌رساند، گفت: شاخص آلودگی هوا از صفر تا 50 پاک، 50 تا 100 سالم، 100 تا 200 ناسالم هشدار،200 تا300 خیلی ناسالم (اضطراری) و بیش از 300 خطرناک (بحران) است.

وی با اشاره به میزان ارتفاع وارونگی هوا در شهر تبریز گفت: ارتفاع وارونگی بسته به شرایط جوی داشته و نوع تاثیرات آن متفاوت است. 

تولید سوخت پاک در پالایشگاه تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از آغاز توزیع گازوئیل کم گوگرد همزمان با آغاز هفته هوای پاک خبر داد.

رئیسی گفت: پالایشگاه تبریز به توان تولید سوخت پاک رسیده است و این سوخت در کلانشهر تبریز توزیع خواهد شد.

وی افزود: این پالایشگاه توانسته است گازوئیل بالای هشت هزار ppm را به کمتر از 500 ppm  برساند که خود گام بسیار مهمی در این صنعت محسوب می‌شود.

 

معاینه 53 خودرو در آذربایجان‌شرقی

رئیسی افزود: طبق مستندات، آمار خود روهای سبک معاینه شده مراکز شش‌گانه تبریز در 9 ماهه سال‌جاری شامل خودرو های شخصی 53 هزار و 636، خودور های عمومی پنج هزار و 322 و خودرو های معاینه مجدد دو هزار و 255 مورد بوده در حالی که این تعداد در طول سال 90 به ترتیب 59 هزار و 389، شش هزار و 847، هشت هزار و 76 مورد بوده است.

وی با اشاره به آمار مراکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان‌ها گفت: در طول سال 90 تعداد 190 هزار و 82 خودرو در این مراکز معاینه فنی شده بود که این تعداد در 9 ماهه سال‌جاری 58 هزار و 290 خودرو است.

وی از فعالیت 27 مرکز معاینه فنی سبک در استان خبر داد و گفت: از این تعداد شش مرکز در شهر تبریز و 21 مرکز نیز در شهرستان‌ها فعال است.

تولید 1200 تن زباله در تبریز

وی با اشاره به میزان تولید زباله در کلانشهر تبریز گفت: روزانه یک‌هزار و 200 تن زباله در شهر تبریز تولید می‌شود که از این میزان 40 درصد تفکیک از مبدأ شده و بازیافت می‌شود.

رئیسی با اشاره به تولید روزانه 9 هزار و 215 کیلوگرم (نزدیک به 10 تن در روز) زباله عفونی افزود: با تعامل مناسب با دانشگاه علوم پزشکی پیگیری‌های لازم برای مدیریت پسماند درمانگاه‌های خصوصی و مطب‌ها نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/60002/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول