اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

آلودگی هوا در اصفهان بیداد می‌کند/ هیچ کس به فکر ‌نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:آلودگی هوا در اصفهان بیداد می‌کند و این در حالی است که اقدامات کاهشی کار ساز نبوده و هیچ وزیری در تهران به فکر آلودگی اصفهان نیست.

آلودگی هوا در اصفهان بیداد می‌کند/ هیچ کس به فکر ‌نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آلودگی هوای شهر اصفهان اظهار کرد: در بحث آلودگی هوای اصفهان کسی به داد نمی‌رسد و رفع این آلودگی از شهر اصفهان نیاز به بودجه دارد.

وی با بیان اینکه در روز‌های اخیر سکته‌های قلبی افزایش یافته‌است، افزود: از نظر اجرایی رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان وظیفه مدیریت شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هیچ معاون و وزیری در تهران به فکر اصفهان نیست و آلودگی هوا در اصفهان بی‌داد می‌کند.

وی اضافه کرد: طبق گزارش‌های اعلام شده از باغ رضوان اصفهان در روزهای اخیر، سکته قلبی در اصفهان افزایش پیدا کرده است.

حاج‌رسولیها ادامه داد: ما مجبور شدیم که برای سال آینده 200 میلیارد تومان برای حمل و نقل و نیز مترو اختصاص دهیم، اما ما این بودجه را در قالب عوارض از مردم می‌گیریم.

وی با بیان اینکه دولت سهم خود را در تأمین این اعتبار پرداخت نکرده است، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم پروژه مترو به گردن اصفهان افتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید به اینکه مردم کشور در انتخابات آینده به رئیس جمهوری که تفکری شورای دارد، رای دهند، افزود: بسیاری از کارهایی که شورای شهر می‌تواند انجام دهد اکنون در دست دولت حبس شده است.

وی اضافه کرد: بودجه شورای شهر اصفهان بیش از 100 درصد وصول و این پروژه‌های این شهر بی سابقه بوده است.

حاج‌رسولیها با بیان اینکه مردم اصفهان در تمام عرصه‌ها حرف اول را می‌زنند گفت: ما توانستیم به راحتی از تحریم‌ها عبور کنیم و این در حالی است که اگر 23 وظیفه مشخص شده به شوراها واگذار و هر شهری خود اداره امور را به دست گرفته و از شدت فشارها به دولت کم می‌شود.

وی با تاکید به اینکه شهرهای کوچک اصفهان توان مدیریتی بالایی دارند، اظهار کرد: شورای شهر توان بر عهده گرفتن بسیاری از وظایفه محوله دولت که به تعویق افتاده است را دارد. 

حاج رسولیها به ساماندهی وضعیت سالمندان اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌های ویژه‌ای برای سالمندان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع احداث مترو و بسیاری از پروژه‌های عمرانی در شهر موجب کاهش درآمد و ایجاد مشکلاتی برای برخی کسبه می‌شود، افزود: نباید از این کسبه مالیاتی دریافت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بیشترین مالیات را در کشور مردم اصفهان پرداخت کرده اند، ادامه داد: بودجه ای که دولت به شهرداری اصفهان می‌دهد به اندازه 13 درصد مالیاتی است که مردم پرداخت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به صدور پروانه ساخت در برخی مناطق که دو هفته به طول می‌انجامد، تصریح کرد: تمهیداتی اتخاذ شود که صدور پروانه بیش از سه روز طول نکشد.

حاج رسولیها با اشاره به نمایشگاه ایستگاه دهم توسط شهرداری اضافه کرد: مدیریت شهری اقداماتی که شهردای با مالیات مردم انجام می‌‌دهد را به نمایش گذاشته است و این حق شهروندان است که بدانند مالیاتی که می‌‌دهند صرف چه اموری می‌شود.

انتهای پیام/‌63012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول