اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل محیط زیست استان البرز:

دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در البرز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان البرز از راه‌اندازی دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در کرج و ساوجبلاغ خبر داد.

دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در البرز راه‌اندازی می‌شود

حسن پسندیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: کمیته کاهش آلودگی هوا روز 29 دی ماه را روز هوای پارک نامگذاری کرده است.

وی ادامه داد: برای داشتن هوایی پاک باید همه دست به دست همدیگر دهیم و با رعایت قوانین اکسیژن سالم را وارد ریه‌های خود نماییم.

این مسئول با بیان اینکه در این هفته برنامه‌های بسیاری در زمینه هوای پاک در استان البرز برگزار خواهد شد، افزود: در هفته هوای پاک ضرورت مشارکت فعالانه کلیه بخش‌های ستادی و ادارات شهرستانی ضروری است.

وی با اشاره به شعار صنعت پاک، هوای پاک و عناوین روزهای هفته اظهار داشت: راه‌اندازی دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در فردیس کرج و شهرستان ساوجبلاغ از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور برگزاری برنامه‌های این هفته افزود: در این راستا همایش آلودگی هوا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود.

پسندیده تصریح کرد: عرضه سوخت یورو 4 در برخی جایگاه‌های سوخت و تسهیل در ارائه خدمات توسط مراکز معاینه فنی خودرو از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

*تشدید برخورد با خودروهای آلاینده در البرز

وی در ادامه سخنان خود افزود: با هماهنگی به عمل آمده پلیس با راهور استان البرز، برخورد با خودروهای آلاینده تشدید خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازدید گروهی خبرنگاران از مرکز کنترل و پایش محیط زیست استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی آلودگی هوا برای صنایع به عنوان منابع ساکن آلودگی، برگزاری مانور پایش صنایع نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

*جلوگیری از واحدهای صنعتی آلاینده در هفته هوای پاک

پسندیده همچنین گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با مراجع قضایی، از فعالیت واحدهای آلاینده در این هفته جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی برگزاری جشن هوای پاک در مدارس و مسابقات مختلف فرهنگی آموزشی محیط زیست در سطح استان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

*بهره‌برداری و افتتاح سیستم‌های پایش لحظه‌ای واحدهای صنعتی و تولیدی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود از بهره‌برداری و افتتاح سیستم‌های پایش لحظه‌ای واحدهای صنعتی و تولیدی اظهار داشت: اجرای برنامه درختکاری با حضور دوستداران طبیعت از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در طی ایام هفته هوای پاک در استان البرز می‌باشد.

انتهای پیام/2302/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول