اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی هشدار داد

خطر افزایش شعاع آلودگی هوا در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: با افزایش روزانه تعداد اتوبوس‌ها از طرف شرکت اتوبوس‌رانی، وجود خودروهای فرسوده و افزایش میزان آلاینده‌های کارخانه‌ها خطر افزایش شعاع آلودگی در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

خطر افزایش شعاع آلودگی هوا در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن عباس‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در ارتباط با برنامه‌های هفته هوای پاک برگزار شد، اظهار داشت: هفته هوای پاک از 24 دی ماه سال جاری با اجرای برنامه‌های متنوع در آذربایجان‌غربی به منظور آگاه‌سازی افراد جامعه و مسئولان از خطر وجود آلاینده‌ها در هوای استان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون از نظر آلودگی هوا در آذربایجان‌غربی با مشکل جدی مواجه نیستیم، تصریح کرد: با توجه به میزان استاندارد تعریف شده برای آلودگی هوا متوسط آلودگی در استان در برخی از مواقع سال پایین است.

عباس‌نژاد با اشاره به میزان زیاد گاز مونوکسید کربن در ساعت پیک ترافیک در ارومیه، خاطر نشان کرد: به دلیل وجود وسایط نقلیه بسیار زیاد در شهرستان ارومیه و افزایش روزانه تعداد اتوبوس‌ها از طرف شرکت اتوبوس‌رانی، وجود خودروهای فرسوده و افزایش میزان آلاینده‌های کارخانجات خطر افزایش شعاع آلودگی در استان وجود دارد که باید به موقع تمهیدات لازم قبل از وقوع آلودگی غیر استاندارد اندیشیده شود.

وی عدم مدیریت پسماندهای حیوانی در راه‌های مواصلاتی و جاده‌های کنار روستاها را از دغدغه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی عنوان کرد و اذعان داشت: برای حل این مشکل ارگان‌های مربوطه از جمله شهرداری، بخشداری و دهیاری‌ها، سازمان بازیافت و شرکت شهرک‌های صنعتی در آذربایجان‌غربی اهتمام و احساس مسئولیت زیاد را در دستور کار خود قرار دهند تا اداره کل حفاظت محیط زیست استان این مسئله را با جدیت بیشتری دنبال کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های مختلف هفته هوای پاک، افزود: این برنامه‌ها شامل برگزاری جشن هوای پاک در مدارس و دانشگاه‌ها، گردهمایی و همایش علمی، فرهنگ‌سازی با مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، دانش‌آموزان معلمان و صنعت‌گران است.

وی به جلوگیری از فعالیت‌های واحدهای صنعتی آلاینده در راستای کاهش آلودگی در حوزه‌های هوا، خاک، پسماند و ... اشاره کرد و گفت: بازدید از شهرک‌های صنعتی و واحدهای تجاری و مسکونی در خصوص تنظیم میزان مصرف سوخت و اجرای ورزش صبحگاهی از دیگر برنامه‌های هفته هوای پاک است.

عباس‌نژاد ادامه داد: در این هفته اطلاع‌رسانی در خصوص قوانین مربوط به آلاینده‌ها برای قضات دادگستری آذربایجان‌غربی و افتتاح مراکز آنلاین اندازه‌گیری آلودگی هوا در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/61010/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول