اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش آلودگی هوا در مشهد صورت می‌گیرد

آغاز فعالیت گشت آلودگی هوا در آخرین فصل سال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از آغاز به کار گشت آلودگی هوا در این شهر در زمستان امسال خبر داد.

آغاز فعالیت گشت آلودگی هوا در آخرین فصل سال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی امامی‌میبدی با یادآوری افزایش شدت آلودگی هوا در چند هفته گذشته در این شهر گفت: گشت آلودگی هوا با توجه به شناسایی خودروهای فرسوده و دودزا و معرفی آنها به پلیس راهور برای اعمال قانون در کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیر دارد.

وی با اشاره به تردد بیش از 820 هزار خودرو در شهر عنوان کرد: گشت آلودگی هوا در مشهد از دو سال گذشته به صورت مقطعی آغاز شده است و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای کاهش آلودگی هوا در استفاده از خودرو و اعمال قانون برای خودروهای متخلف از اهداف اصلی آن است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: بر اساس گشت‌های صورت گرفته بیشترین موارد قانون‌شکنی رانندگان در خصوص نداشتن معاینه فنی خودرو بوده است.

به گفته وی اخذ معاینه فنی تا حد زیادی در کاهش آلودگی هوا تاثیر دارد، اگر همه رانندگان خودروهایی که واجد دریافت معاینه فنی هستند به مراکز مربوطه مراجعه کنند و خودروی خود را مورد بازبینی قرار دهند تا در صورت وجود مشکل، رفع نقص شود حدود یک چهارم از آلودگی هوا کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد: با اطلاع‌رسانی‌هایی که در قالب این گشت تاکنون صورت گرفته، مراجعات به معاینه فنی در مقایسه با گذشته کمی افزایش داشته است.

امامی درباره خودروهای فرسوده و همچنین اعمال قانون آنها برای تردد در شهر عنوان کرد: گشت آلودگی هوا بعد از شناسایی، اجازه و مجوز انتقال خودرو‌ها را به پارکینگ ندارد.

به گفته وی فقط در تابستان سال جاری که گشت آلودگی هوا فعال شده بود 7987 خودرو در مشهد از سوی گشت آلودگی هوا به دلیل دودزا بودن شناسایی شده بود و از سوی پلیس راهور اعمال قانون شدند.

انتهای پیام/70017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول