اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

بررسی وضعیت آلاینده‌های جوی اصفهان به‌روز است/ تعطیلی اصفهان در شرایط بحرانی آلودگی هوا

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: وضعیت آلاینده‌های جوی موجود در سطح استان به‌روز بررسی می‌شود و استان اصفهان در شرایط حاد و بحرانی از نظر آلودگی هوا تعطیل می‌شود.

بررسی وضعیت آلاینده‌های جوی اصفهان به‌روز است/ تعطیلی اصفهان در شرایط بحرانی آلودگی هوا

علیرضا ذاکر اصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر استان از نظر میزان آلاینده‌های جوی در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار کرد: وضعیت آلاینده‌های جوی در استان به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان به صورت دائم با همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی استان از جمله حفاظت محیط زیست و سازمان هواشناسی جلساتی را برای بررسی وضعیت آلاینده‌های جوی در استان برگزار می‌کند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه وضعیت آلاینده‌های جوی موجود در سطح استان به‌روز بررسی می‌شود و استان اصفهان در شرایط حاد و بحرانی از نظر آلودگی هوا تعطیل می‌شود، تصریح کرد: همچنین در صورت ضرورت انجام اعمال پیشگیرانه مدیریت استان از آمادگی کامل برای اجرای اقدامات لازم و پیشگیرانه برای کاهش آلاینده‌های جوی برخوردار  است.

وی با بیان اینکه امسال مدیریت استان پیش از مواج شدن با پدیده اینورژن و وارونگی دما از آمادگی کامل برای مواجه شدن با افزایش آلاینده‌های جوی برخوردار بوده است، ادامه داد: با توجه به این موضوع تمام دستگاه‌های مربوطه در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های جامع و کامل برای کنترل آلودگی‌های جوی در استان تلاش کرده‌اند.

ذاکر اصفهانی تعطیلی اصفهان را در روز‌های پنج‌شنبه به دنبال انجام اقدامات کارشناسی شده در استان در راستای کاهش آلودگی هوا دانست و تاکید کرد: همچنین استان به غیر از پنج‌شنبه‌ها با چهار روز تعطیلی به دلیل افزایش آلودگی هوا مواجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز وضعیت آلاینده‌های جوی در استان به صورت دائم رصد می‌شود، افزود: با توجه به این موضوع در صورت قرار گرفتن استان در شرایط حاد و بحرانی و در صورت ضرورت تعطیلی به دلیل آلودگی هوا این موضوع توسط رسانه‌ها به مردم اعلام می‌شود.

استاندار اصفهان در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر اصفهان در روز‌های پنج‌شنبه تعطیل شده اما حضور مردم در سطح شهر بیشتر شده است آیا این موضوع سبب افزایش آلودگی هوا نمی‌شود، گفت: در حال حاضر اقدامات امنیتی برای جلوگیری از تردد وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر در روز‌های پنج‌شنبه اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: این اقدامات در سطح شهر اصفهان تشدید شده است و در روز‌های پنج‌شنبه وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر کم‌تر مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/63004/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول