اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم و فنون خرمشهر خبر داد

شرکت 4 استان در جشنواره هوای پاک علوم و فنون دریایی خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از برگزاری جشنواره دانشگاه پاک با شرکت چهار استان در این دانشگاه خبر داد.

شرکت 4 استان در جشنواره هوای پاک علوم و فنون دریایی خرمشهر

احسان برگ‌باد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: جشنواره دانشگاه پاک با محتوای پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها، و به منظور ارتقای سطح سلامت دانشجویان و دانشگاهیان هفته اول اسفندماه سال‌جاری در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با شرکت دانشگاه شهید چمران اهواز، علوم و فنون دریایی خرمشهر، کشاورزی و منابع طبیعی رامین اهواز، دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و خاتم‌الانبیا بهبهان، خلیج فارس بوشهر، دانشگاه یاسوج و شهرکرد برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد: شرکت‌کنندگان برای ثبت‌نام در این جشنواره باید آثاری با موضوعیت پیشگیری از سوء‌مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در قالب عکس، فیلم کوتاه، مقاله، کاریکاتور، شعر و داستان را تا پایان دی‌ماه سال‌جاری به مدیریت فرهنگی دانشگاه‌های محل تحصیل خود ارائه دهند.

وی با اشاره به دیگر راه‌های برقراری ارتباط و ارسال آثار عنوان کرد: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل به آدرس KNSU.daneshgahpak@yaho.com ارسال کنند.

برگ‌باد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره گفت: ورود به دانشگاه یکی از آرزوهای بسیاری از خانواده‌ها و فرزندانشان بوده که بیش از یک دهه برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

وی افزود: افراد برای رسیدن به این هدف بسیاری از ناملایمات را پشت سر می‌گذارند و از سوی دیگر ورود به دانشگاه تجربه هیجان‌انگیزی بوده که دانشجویان را با بسیاری از موقعیت‌ها روبه‌رو می‌کند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد: کسب مهارت‌های لازم برای سازگار شدن و کنار آمدن با تغییرات جدید مستلزم کسب آگاهی در ارتباط مناسب بین فردی، ابراز وجود و خودآگاهی هیجانی است.

وی در همین رابطه تصریح کرد: چنانچه افراد در کسب هر یک از این مهارت‌ها با مشکل مواجه شوند یک گام اساسی برای گرفتار شدن در دام اعتیاد و عواقب بعدی آن برداشته‌اند.

برگ‌باد ادامه داد: کشورهایی که گام‌های مهم و نخستین را در زمینه پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان خود برداشته‌اند کمتر در معرض آسیب‌های جدی در این زمینه قرار گرفته‌اند.

وی در همین خصوص عنوان کرد: با توجه به مطالب مذکور و پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها همچنین ارتقای سطح سلامت و آگاه‌سازی جوانان به خصوص دانشجویان، نخستین جشنواره دانشگاه پاک تدارک دیده شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در پایان گفت: این جشنواره با حمایت اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه‌های فوق برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/72002/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول