اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان قم پیشنهاد کرد

بررسی مشکلات خانواده زندانیان با حضور نمایندگان ادارات

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: باید طی جلساتی مشکلات مربوط به خانواده زندانیان در بخش‌های مختلف با حضور نمایندگان ادارات مورد رسیدگی قرار گیرد.

بررسی مشکلات خانواده زندانیان با حضور نمایندگان ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد قطبی ظهر امروز در نخستین نشست بررسی راهکار‌های نوین خدمات‌رسانی ویژه به خانواده‌های زندانیان بیان کرد: در حد نسبتاً مناسب مشکلات اقتصادی خانواده‌ها توسط انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان و کمیته امداد امام خمینی(ره) رفع می‌شود ولی باید در ارتباط با مشکلات اجتماعی و فرهنگی این خانواده‌ها بیشتر توجه شود.

کارگروهی از ادارات مردمی تشکیل شود

وی ادامه داد: چون علاوه بر شیاطین جنی که همه را مورد تأثیر قرار می‌دهند شیاطین انسی نیز این خانواده‌‌ها را زیر فشار قرار می‌دهند و به نظر می‌رسد برای این موضوع یک کارگروه متشکل از ادارات مختلف تشکیل شود تا فرهنگی ایجاد شود که این خانواده‌ها کم کم از پوچی، گوشه‌نشینی و فراموشی به عزت‌مداری و پویایی برسند.

مدیرکل زندان‌های استان قم با اشاره به اینکه حمایت از خانواده زندانیان بسیار مهم است اذعان کرد: این کار باید به وسیله آموزش‌های علمی اخلاقی و مهارتی انجام شود.

قطبی ادامه داد: در کشورهای مسیحی کلیسا در بحث زندان و زندانی، به خانواده زندانی اهمیت خاصی می‌دهد و به نظر می‌رسد که ما باید روی این موضوع یک بررسی جدی داشته باشیم.

دریافت استعلام از اداره زندان‌ها به صورت مستقیم

وی در ارتباط با مشکل خانواده‌های زندانیان برای گرفتن استعلام از زندان بیان کرد: برای رفع این مشکل ما امکانات و زیرساخت‌های لازم را داریم و می‌توانیم زمینه‌ای فراهم کنیم که انجمن بتواند به صورت مستقیم درباره زندانیان استعلام لازم را داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان قم ادامه داد: طبق دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها تقسیم کار خوبی انجام شده، ضمن اینکه امسال بر اساس دستورالعمل‌ها فعالیت‌ها هدفمند شده‌ است و رسیدگی به خانواده زندانیان بالای شش ماه حبس به کمیته امداد و رسیدگی به خانواده زندانیان زیر شش ماه حبس به انجمن حمایت از خانواده زندانیان سپرده شده است.

وی افزود: امسال برای پوشش و حمایت خانواده زندانیان سهم هر استانی مشخص شده است، به طور مثال اگر ما 650 نفر در این بخش زیرپوشش کمیته امداد داریم 650 نفر هم ظرفیت خالی داریم.

قطبی در پایان اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم به صورت آزمایشی تا یک ماه نماینده‌ای از ادارات مرتبط در یک روز هفته به مشکلات خانواده‌های زندانیان رسیدگی کند تا در راستای حمایت از آنان گامی برداشته باشیم.

انتهای پیام/2258/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول