اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته چهاردهم لیگ دسته اول

یک شکست و یک برد حاصل ‌کار نمایندگان فوتبال همدان بود

خبرگزاری فارس: در هفته چهاردهم لیگ دسته اول فوتبال در گروه الف الوند همدان موفق شد با سه گل ماشین‌سازی تبریز را در هم ‌بکوبد و پاس برابر شهرداری تبریز تن به شکست داد.

یک شکست و یک برد حاصل ‌کار نمایندگان فوتبال همدان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با به پایان رسیدن تعطیلات نیم‌فصل اول، دوباره تنور لیگ دسته اول در شهرهای مختلف کشور روشن شد و قطار لیگ دسته اول شروع به حرکت کرد.

هفته چهاردهم لیگ دسته اول در حالی در گروه الف آغاز شد که شاهد برگزار نشدن یکی از بازی‌ها در مشهد بودیم. نساجی ‌مازندران در قصه تکراری تیم‌های دسته به دلیل مشکلات مالی به مشهد پرواز نکرده بود تا بازی ابومسلم و نساجی در شروع نیم‌فصل دوم لغو شود گویا این داستان مشکلات مالی تیم‌ها همچنان ادامه دارد.

در این هفته تیم مدعی گروه الف الوند همدان از ماشین‌سازان تبریز پذیرایی می‌کرد تیمی که شرایط خوبی در لیگ دسته اول ندارد و در انتهای جدول گروه الف جای گرفته است.

الوندی‌ها که در این بازی سراسر انگیزه بودند از مهاجم تازه‌وارد خود مهران جعفری در ترکیب اصلی استفاده کرده بودند بازی ساعت 14 در ورزشگاه قدس همدان آغاز شد سرمای زیر صفر همدان همه را تحت تأثیر خود قرار داده بود و هواداران حاضر در ورزشگاه به آفتاب نه‌ چندان گرم زمستانی پناه برده بودند.

با آغاز شروع بازی در نیمه اول بازی همانند هوا سرد بود و تیم‌ها در حال محک یکدیگر بودند.

بازیکنان الوند رفته ‌رفته نبض بازی را در دست گرفتند و بازی زیبای خود را به ماشین‌سازان دیکته می‌کردند تا اینکه در دقیقه 17 بازی بازیکن تازه وارد الوندی‌ها مهران جعفری قفل دروازه ماشین‌سازان را باز کرد و ارسال زیبای محسن‌ خدابنده‌لو در دهانه‌ دروازه با ضربه دقیق جعفری به گل اول الوند در این بازی تبدیل شد.

ماشین‌سازان که در ابتدای بازی بسیار فشرده و تدافعی بازی می‌کردند پس از اینکه گل دریافت کردند به اجبار از لاک دفاعی خارج شدند و همین کافی بود که سه دقیقه بعد از به ثمر رسیدن این گل علی‌اصغر‌ عاشوری روی پاس عمقی مهران جعفری در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ماشین‌سازی قرار بگیرد و در دقیقه 20 گل دوم را برای تیمش به ثمر برساند.

در دقیقه 22 حسین ‌پوراسد نخستین کارت ماشین‌سازان را در نیمه اول دریافت کرد.

همین گل کافی بود تا سرمربی ماشین‌سازی، حسین خطیبی دست به تعویض بزند و سعید اصغری را به جای امیر قورتچی به میدان بفرستد تا با ترکیب هجومی‌تری بازی را دنبال کند.

با این تعویض ماشین‌سازان جان دوباره‌ای گرفتند و در دقیقه 26 مهدی‌ عمرانی با ضربه سر می‌رفت که دروازه الوند را باز کند اما عکس‌العمل زیبای هادی‌ زرین‌ساعد مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.

در دقیقه 31 حسین‌ کاظمیان از الوند نخستین کارت زرد را دریافت کرد بار دیگر در دقیقه 32 بازی زرین‌ساعد دروازه الوند را برای بار دیگر نجات داد در دقیقه 33 الوند هم مجبور شد دست به یک تعویض اجباری بزند و احمد سعیدی را به علت مصدومیت از بازی خارج کند و به جای او علیرضا شاهسوند را به میدان بفرستند.

در دقیقه 40 بازی احمدپاسی بازیکن ماشین‌سازی در مصاف تک ‌به ‌تک با هادی زرین ساعد قرار گرفت که باز هم این زرین‌ساعد بود که با واکنش زیبای خود پاس را ناکام گذاشت.

بازی با همین نتیجه در نیمه اول به پایان رسید.

با شروع بازی در نیمه دوم ماشین‌سازی برای جبران نتیجه در نیمه‌ اول قدم به میدان گذاشته بود اما حسین ‌پوراسد با دریافت کارت دوم و اخراج از بازی تمام برنامه‌های این تیم را به‌ هم ریخت.

در دقیقه 56 هم می‌رفت که الوند به گل سوم برسد اما شوت مهران‌ جعفری راهی به دروازه پیدا نکرد. در دقیقه 60 بازی باز هم این مهران جعفری بود که گل سوم را برای الوندی‌ها به ثمر رساند و در هوای سرد همدان آب سرد را بر پیکره تیم ماشین‌سازی ریخت درخشش این بازیکن در نخستین بازی خود برای الوند با زدن دو گل و دادن یک پاس گل همه را شگفت زده کرد.

در دقیقه 70 سرمربی ماشین‌سازی دست به تعویض زد ناصر خبازی را به جای اکبر صغیری به میدان فرستاد الوند هم در دقیقه 72 دومین تعویض خود را انجام داد و مهران جعفری زننده دو گل و دادن یک پاس گل برای این تیم را از بازی خارج کرد و از یک بازیکن جدید دیگر خود مسعود ابطحی رونمایی کرد.

در دقیقه 73 هم ماشین‌سازی آخرین تعویض خود را انجام داد و هادی ‌نصراللهی را به جای قادر افکاری به میدان فرستاد.

ماشین‌سازان که دیگر امیدی برای جبران شکست سنگین نمی‌دیدند و با وجود اینکه 10 نفره هم به بازی ادامه می‌دادند دیگر زیاد به آب و آتش نمی‌زدند، الوند هم تنها به فکر کنترل مسابقه بود.

در دقیقه 71 و 78 احمد سعیدی به دلیل اعتراض از روی نیمکت و سید جمال معصومی به دلیل کوبیدن توپ با دست به زمین، کارت زرد را از داور مسابقه دریافت کردند.

آخرین تعویض الوند هم در دقیقه 80 انجام شد و هادی بلوری به جای حسین کاظمیان وارد میدان شد.

با این سه امتیاز شیرین الوند موفق شد به یک امتیازی تیم صدرنشین گسترش فولاد تبریز برسد هم‌اکنون الوند با 14 بازی 28 امتیازی است و در رده دوم جدول قرار دارد ماشین‌سازی تبریز هم با این شکست هفت امتیازی ماند و همچنان در قعر جدول گروه الف مسابقات و گزینه اصلی سقوط به لیگ دسته دوم کشور است.

این بازی ساعت 14 در ورزشگاه قدس همدان برگزار شد و الوند در نهایت با نتیجه سه بر صفر ماشین‌سازی تبریز را با شکست بدرقه کرد قضاوت این‌ دیدار بر عهده پیام باقری دوست و کمک‌‌ها جهانبخش آرمان، علی دودانگه و مرتضی عابدی همچنین ناظر عبدالله باعزم بود.

در گروه ب این مسابقات، پاس طعم ششمین شکست تلخ را هم چشید این شکست برای همدانی‌ها بسیار تلخ بود و آنها را به رتبه چهارم جدول برد تک گل شهرداری تبریز را دقیقه 49 مهرداد قنبری به ثمر رسید.

با این شکست پاس 24 امتیازی ماند و در رتبه چهارم جدول قرار گرفت این بازی در ورزشگاه تختی تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/2499/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول