اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ‌سازمان بازرسی کل کشور:

گزارشی از وضعیت سلامت اداری کشور ‌به مردم ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام ‌سازمان بازرسی کل کشور گفت: در شهریور سال 1392 عملکرد سال 1391 را بررسی و گزارش وضعیت سلامت در حوزه‎های مختلف را محضر مقام معظم رهبری، سران سه قوه و مردم شریف اعلام خواهیم کرد.

گزارشی از وضعیت سلامت اداری کشور ‌به مردم ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله خبره عصر امروز در حاشیه سومین همایش ارتقاء سلامت اداری در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: جرایم مالی ترکیبی از جرایم مختلف است که می‎تواند شامل تبانی در انجام معاملات، سوءاستفاده از موقعیت شغلی، عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان در معاملات دولتی، عدم قانون منع تصدی بیش از یک شغل باشد.

وی در خصوص چگونگی برخورد با اختلاس‌گران و متخلفان جرایم مالی تصریح کرد: پرونده‎های جرایم مالی پس از ارجاع به دستگاه قضایی با حساسیت مناسبِ قضایا برخورد می‎شوند.

شایسته‎سالاری در برخی موارد رعایت نمی‎شود

قائم مقام رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به اینکه جریان پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی به کجا کشیده شده است گفت: این پرونده در اختیار دادستان کل کشور است که باید از آنها بپرسید.

خبره تاکید کرد: شایسته‌سالاری و شفافیت در تصمیم‎گیری اگر رعایت شود موجب ارتقاء سلامت اداری خواهد شد که متاسفانه در برخی موارد شایسته‎سالاری رعایت نمی‎شود.

وی در خصوص شفافیت در تصمیم‎گیری بیان داشت: علاوه بر قوانین و مقررات، رویه‎های کاری حتی زمان انجام کارها باید به نحو احسن در اختیار مراجعان و ذی‌نفعان کار برسد.

مردم قوانین ارتقاء سلامت نظام اداری و قانون گردش آزاد اطلاعات را از مسئولان مطالبه کنند

دبیر شورای دستگاه‎های نظارتی کشور از مردم خواست تا قوانین ارتقاء سلامت نظام اداری و قانون گردش آزاد اطلاعات را از مسئولان مربوطه مطالبه کنند و ابراز داشت: این قوانین کمک می‎کند تا در تامین حقوق خود اقدام مناسبی انجام دهند.

خبره خاطرنشان کرد: قرار است بر مبنای شاخص‎های 9گانه محورها و سنجه‎ها میزان سلامت تمام وزارتخانه‎ها و پنج دستگاه مرتبط با وزارتخانه‎ها را در استان‎ها اندازه‎گیری کنیم و به موجب قانون وظیفه داریم اواخر شهریور، گزارش سال قبل را ارائه دهیم.

وی اظهار داشت: در شهریور سال 1392 عملکرد سال 1391 را بررسی و گزارش وضعیت سلامت در حوزه‎های مختلف را محضر مقام معظم رهبری، سران سه قوه و مردم شریف اعلام خواهیم کرد.

شهرها نیز همانند استان‎ها از لحاظ سلامت اداری رتبه‎بندی شوند

قائم مقام رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه قرار است شهرها نیز همانند استان‎ها از لحاظ سلامت اداری رتبه‎بندی شوند اظهار داشت: علاوه بر استان‎ها، شهرها و وزارتخانه‎ها نیز در رتبه‌بندی سلامت اداری ارزیابی می‎شوند.

انتهای پیام/2307/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول