اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مهدیشهر:

فرهنگ عاشورا با توجه شعرا بالنده‏تر انتقال یافت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: فرهنگ عظیم و اصیل عاشورا با توجه شعرا به آن بالنده‏تر به نسل‏های بعدی انتقال یافت.

فرهنگ عاشورا با توجه شعرا بالنده‏تر انتقال یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر محمد علی یوسفیان ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت اربعین سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در فرهنگ‏سرای نیستان مهدیشهر برگزار شد، اظهار داشت: حادثه عاشورا تاثیری شگرف در همه لایه‏های فرهنگی و اجتماعی بر جای گذاشت که یکی از این حوزه‏ها، ادبیات است.

وی افزود: اگر شعر در خدمت فرهنگ عاشورا قرار نمی‏گرفت، این فرهنگ بدین صورت بالنده و پویا منتقل نمی‏شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر اظهار کرد: فرهنگ جامع عاشورا وقتی در شعر جاری شد، فضای عاطفی و معرفتی جامعه را سیراب کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر تاکید کرد: به دلیل اینکه گویش محلی با دل و ذهن مردم نزدیک‏تر است، شعر با گویش محلی اثرگذاری بیشتری در جامعه دارد.

یوسفیان بیان کرد: در شعر عاشورایی به گویش مهدیشهری، هنوز در قدم‏های نخست هستیم و باید برای غنای اشعار تلاش بیشتری صورت گیرد.

در ادامه این برنامه معنوی و ادبی، تعدادی از شعرای شهرستان مهدیشهر به ارایه اشعار خویش پرداختند.

همچنین امام جمعه مهدیشهر در نامه‏ای به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از فعالیت‏ها و خدمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر قدردانی کرد.

حجت‏الاسلام محمد بارانی در این نامه با ارزشمند خواندن خدمات این اداره در شهرستان مهدیشهر، تعامل موثر با ائمه جمعه و جماعات و فعال کردن شورای فرهنگ عمومی را از جمله محورهای فعالیت موفق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/2249/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول