اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

نهضت عاشورا جلوه بارزی از آزادگی و آزادمردی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران با بیان اینکه نهضت عاشورا جلوه بارزی از آزادگی و آزادمردی است، گفت: امام حسین(ع) با انتخاب این مسیر در مقابل دشمن قدرتمندانه ایستاد و تن به ذلت نداد.

نهضت عاشورا جلوه بارزی از آزادگی و آزادمردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران ،حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته جمعه چناران با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات عاشورائیان، آزادی و آزادمنشی را از ویژگی‌های آنان دانسته و افزود: آزادی و استقلال از بزرگترین نعمتهای خداوند برای انسان و عالی‌ترین منبع برای رشد و کمال و رسیدن به مقام‌های عالیه انسانی است.

وی افزود: در پیچ و خمها و فراز و نشیب‌های زندگی گاهی صحنه‌هایی پیش می‌آید که انسان‌ها به خاطر رسیدن به دنیا یا حفظ دارایی‌ها و تعیین آرزوها و خواسته‌ها و یا چند روز زنده ماندن هرگونه حقارت و اسارت را می‌پذیرند اما احرار و آزادگان گاهی با ایثار جان، بهاء آزادگی را می‌پردازند و تن به ذلت نمی‌دهند.

امام جمعه چناران با اشاره به مناسبت‌های هفته به ایام اربعین اشاره و گفت: اربعین درس استقامت، ایستادگی و آزادگی در مقابل ظلم و ستم و تسلیم نشدن در مقابل خواسته‌های دشمن است.

تاجی با اشاره به سالروز کشف حجاب رضا خانی گفت: کشف حجاب پیامدهای زیان‌بار فراوانی داشت که از جمله؛ رواج معاشرت‌های آزاد دختران و پسران و زنان و مردان بود که مفاسد جبران‌ناپذیری در پی داشت.

وی ادامه داد: روند بد‌حجابی و تغییر لباس در دوران رضاخان با پیگیری زیاد و نقشه‌های حساب شده به جلو رفت و استعمارگران را پله پله به مقاصدشان رساند.

وی گفت: آنها با تبلیغات وسیع و همه‌جانبه و با انواع و اقسام وسیله‌ها زنان را از پشت پرده عفاف و حجاب به سینماها و سالن‌های تئاتر، پارک‌ها، مجالس جشن و ... کشانده و زن مسلمان ایرانی را از ارزش‌های اسلامی و ایرانی دور کردند.

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به 19 دی ماه سالروز قیام مردم قم در سال 56 گفت: 19 دی ماه در میان روزهای انقلاب همچون خورشیدی در آسمان نیلگون می‌درخشد، خورشیدی که در فصل سرما، نهضت را گرمایی دوباره بخشید و امید به پیروزی را در دلها زنده کرد.

امام جمعه چناران گفت: حادثه 19 دیماه در ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر مژده فتح دیگری را برای اسلام به ارمغان آورد؛ درخت سرخ انقلاب جوانه زد و شکوفه‌های استقلال و آزادی سبز شد تا در بهمن 57 به بار نشست.

وی افزود: این روز مهم از چند جهت دارای ویژگی خاص از جمله رابطه مردم با مرجعیت دینی، درک نیاز زمان و حضور به موقع مردم در صحنه، عدم ترس از خفقان و دفاع از اعتقادات دینی و بصیرت مردم در شناخت اهداف رژیم و خنثی ساختن آن الگودهی مردم قم به سایر شهرها پیشتازی و سردمداری روحانیت برای انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی با تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، معلم اخلاق گفت: حضور میلیونی مردم در تشیع جنازه این عالم عامل نشان داد که پیوند بین مردم و روحانیت همچنان محکم و استوار بوده و خلل‌ناپذیر است.

انتهای پیام/70006/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول