اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

بدهکاری 18 میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی به اوقاف

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی بیش از 18 میلیارد تومان به اوقاف و امور خیریه استان بدهکار هستند.

بدهکاری 18 میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی به اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌طاهر گرایلی ظهر امروز در همایش وقف و رسانه با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است، اظهار کرد: انسان موجودی است که گرایش به خوبی و کارهای جاویدان دارد بنابراین برای جاوید ماندن به وقف کردن روی آورد.

وی با اشاره به ماهیت حقوقی وقف افزود: وقف دارای چهار رکن صیغه وقف، واقف، عین موقوفه و موقف علیهم است که هر یک از اینها شرایطی دارد تا وقف به صورت صحیح محقق شود.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: سنت حسنه وقف یکی از منابع مالی حکومت اسلامی است که در جای خود می‌تواند در اجرای عدالت اجتماعی، از بین بردن فقر اقتصادی و گسترش مالکیت عمومی مؤثر واقع شود.

گرایلی با بیان اینکه وقف مانعی در برابر زیاده‌خواهی انسان است، ادامه داد: نخستین کاری که برای موقوفات باید انجام داد احیای آن است و بعد از آن به اجرای نیت واقف پرداخته شود.

وی به نقش رسانه‌ها در امر گسترش وقف اشاره کرد و گفت: با همکاری و همیاری رسانه‌ها در این امر توانستیم به عنوان

روابط‌ عمومی برتر و فعال در سطح کشور معرفی شویم.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تعداد موقوفات کشف شده را 200 موقوفه دانست و ادامه داد: 134 وقف جدید در استان شناسایی شده است.

گرایلی اضافه کرد: از 134 وقف جدید، 72 وقف در سال گذشته و 62 وقف در سال جاری بوده است.

وی در ارتباط با مطالبات اوقاف استان از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی افزود: مطالبات اوقاف خراسان‌جنوبی بیش از 18 میلیارد تومان است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با همکاری جهاد سازندگی توانسته‌ایم در امر تجمیع و تسطیح اراضی موقوفات گام‌های مهمی برداریم.

گرایلی در ارتباط با دانشکده علوم قرآنی اظهار کرد: مجوز این دانشکده گرفته شده اما به دلیل کمبود اعتبار هیچ اقدامی انجام نشده است.

در این مراسم از وقف‌نامه‌هایی که در سال گذشته و سال جاری رسمیت یافته بودند رونمایی شد.

انتهای پیام/69008/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول