اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا خراسان رضوی خبر داد

کشف بیش از 656 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی بر تشدید مبارزه و مقابله با عرضه هر گونه کالای قاچاق در بازارهای سطح استان تاکید کرد.

کشف بیش از 656 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی اظهار کرد: 90 درصد کشفیات مربوط به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و مابقی از سوی مرزبانی، سازمان صنعت معدن و تجارت و گمرکات استان کشف و ضبط شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: بیشترین کشفیات 9 ماهه گذشته، مربوط به مشروبات الکلی و تجهیزات دریافت از ماهواره بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 41 و 51 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: در همین مدت، 29 باند قاچاق کالاهای یاد شده دستگیر و برای یک‌هزار و 895 نفر پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

غفاری با بیان اینکه ارزش ریالی کشفیات بیش از 656 میلیارد ریال بوده، تاکید کرد: 597 میلیارد ریال از این آمار مربوط به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 4.8 میلیارد ریال مرزبانی، 8.8 میلیارد ریال صنعت، معدن و تجارت و 46.2 میلیارد ریال مربوط به گمرکات استان بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر تشدید مبارزه و مقابله با عرضه کالای قاچاق در سطح استان، تصریح کرد: اجرای موفق مرحله اول طرح شبنم، منجر به تکمیل فرم خود اظهاری از سوی 2 هزار و 185 واحد صنفی و غیر صنفی و نصب 817 هزار و 542 بارکد دو بعدی بر روی کالاهای وارداتی شد.

غفاری با بیان اینکه در اجرای مرحله دوم این طرح تاکنون، 3 هزار و 216 واحد صنفی و غیر صنفی در مرکز استان، فرم خود اظهاری را تکمیل کرده‌اند، اظهار کرد: یک‌هزار و 164 واحد نیز در شهرستان‌های تابعه نسبت به پر کردن فرم اقدام و 231 هزار و 594 بارکد نیز نصب شده است.

جانشین رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با اظهار گلایه از روند اجرایی طرح شبنم در استان، اعلام کرد: ظرف 72 ساعت آینده، می‌بایست گزارشی از روند اجرایی مرحله دوم طرح شبنم، چالش‌های پیش‌رو و پیشنهادات استان تنظیم و به تهران ارسال شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه کمیته‌های سه‌گانه پیشگیری و ساماندهی اقتصادی، هماهنگی و تبلیغات و اطلاعات و عملیات، گزارشی از عملکرد خود در 9 ماهه گذشته ارایه کردند.

انتهای پیام/70006/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول