اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی شهرداری کرمانشاه:

طرح فوریتی پیشگیری از آبگرفتگی آغاز شده است

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی شهرداری کرمانشاه گفت: طرح فوریتی پیشگیری از آبگرفتگی، از اوایل پاییز و همزمان با آغاز فصل سرما و بارندگی آغاز شده است.

طرح فوریتی پیشگیری از آبگرفتگی آغاز شده است

امیررضا همایون دولتشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: مطابق با دستورالعمل شهردار و معاونت خدمات شهری شهرداری، طرح فوریتی پیشگیری از آبگرفتگی، از اوایل پاییز و همزمان با آغاز فصل سرما و بارندگی در سه بخش آغاز شده است.

دولتشاهی با اشاره به این سه بخش ادامه داد: بخش اول اقدامات عمرانی، بخش دوم لایروبی انهار، کانال‌ها و مسیل‌ها و بخش سوم کسب آمادگی­‌های لازم و پیش‌بینی تجهیزات مورد‌ نیاز و نیروهای انسانی برای مقابله با بارندگی و آبگرفتگی سطح شهر را شامل می‌شود.

وی افزود: محوریت اجرای این طرح در هر سه بخش با نواحی و مناطق و با همکاری مشترک بین حوزه‌های خدمات شهری و فنی و عمرانی صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: برای مقابله با آبگرفتگی معابر و خیابان­‌های سطح شهر پیش‌بینی‌های لازم در خصوص تجهیزات مورد نیاز زمان بارندگی برای انجام عملیات لایروبی طبق زمان‌بندی مشخص و معین در حال انجام است و تا پایان فصل بارندگی ادامه خواهد داشت.

دولتشاهی با بیان اینکه برنامه عملیاتی در خصوص مقابله با آبگرفتگی ناشی از بارندگی‌های فصل پاییز و زمستان در دو برهه زمانی قبل و بعد از بارندگی و در حین بارندگی انجام می‌شود‌، گفت: برنامه‌ها و اقدامات شهرداری در بارندگی شامل تجهیز اکیپ‌های فوریتی، استقرار نیروهای انسانی در محل‌های حساس و آبگیر و رفع مشکلات احتمالی زمان بارش برای شهروندان خواهد بود.

مشاور شهردار کرمانشاه با بیان اینکه رفع کامل مشکل آبگرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمانبر و تامین هزینه بسیار زیاد آن از توان مالی شهرداری کرمانشاه خارج است، تصریح کرد: شهروندان کرمانشاه می­‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر و جوی­‌ها و کانال­‌های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال­‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل­‌ها شوند چراکه این موضوع نه تنها زحمت نیروهای خدماتی شهرداری را چند برابر می­‌کند، بلکه مشکلات بسیاری را نیز برای خود آنها فراهم می­‌آورد که آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است.

دولتشاهی همچنین با اشاره به اختصاص محل­‌هایی برای دپوی نخاله‌های ساختمانی از سوی شهرداری، از کسانی‌ که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند خواست با پرهیز از ریختن نخاله و مصالح در باند خیابان‌ها و معابر، شهرداری را در انجام وظایف و اجرای طرح مقابله با آبگرفتگی معابر یاری دهند. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول