اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد

انجام 10 هزار مأموریت فوریت‌های پزشکی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام 9 هزار و 988 مأموریت از سوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی در این استان خبر داد.

انجام 10 هزار مأموریت فوریت‌های پزشکی در چهارمحال و بختیاری

فرامرز شاهین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 38 پایگاه فوریت‌های پزشکی در سطح این استان فعال است که از این تعداد 27 پایگاه جاده‌ای و 11 پایگاه نیز شهری است.

وی با بیان اینکه این سازمان 183 نیروی متخصص دارد که به صورت 24 ساعت خدمات پزشکی و درمانی لازم را به متقاضیان ارائه می‌دهند، گفت: با توجه به اینکه حوادث طبیعی غیر قابل پیش‌بینی هستند و نمی‌توان از زمان وقوع آنها اطلاع پیدا کرد، برهمین اساس لازم است تا ارائه آموزش‌های لازم به مردم و کادرهای بهداشتی و درمانی در سطح کشور و استان افزایش یابد، چراکه آموزش به افراد نقش مهمی در برخورد با اینگونه حوادث دارد.

شاهین از انجام 9 هزار و 988 مأموریت این مرکز در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: از این تعداد مأموریت 2 هزار و 884 مأموریت تصادفات و 2 هزار و 761 مأموریت منجر به بستری شدن، شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فاصله هر پایگاه تا مرکز وقوع حادثه 25 تا 42 کیلومتر است، گفت: مدت زمان رسیدن افراد این مرکز در جاده‌ها 10 تا 15 دقیقه و مدت زمان رسیدن نیروهای مراکز فوریت‌های پزشکی در سطح‌ شهرهای این استان شش تا هشت دقیقه گزارش شده است.

وی با اشاره به 18 هزار مأموریت این مرکز در سال گذشته، افزود: از این تعداد 5 هزار و 770 مأموریت تصادفات و 4 هزار و 537 مأموریت منجر به بستری در بیمارستان شده‌ است.

شاهین با بیان اینکه در بیمارستان‌ صحرایی صمصامی 3 هزار و 859 نفر خدمات لازم را دریافت کردند، گفت: از این تعداد 221 عمل جراحی سرپایی، 319 خدمات زنان و زایمان، 678 خدمات دندانپزشکی، 775 خدمات پزشک عمومی و هزار و 462 خدمات داروخانه‌ای در این بیمارستان صحرایی انجام گرفت.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول