اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماه نخست امسال انجام شد

265 هزار تماس تلفنی شهروندان با فوریت‌های پلیس همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: طی شش ماه نخست امسال 265 هزار تماس تلفنی توسط شهروندان با فوریت‌های پلیس انجام شد.

265 هزار تماس تلفنی شهروندان با فوریت‌های پلیس همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مهدی معصوم‌بیگی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان، سرمایه اجتماعی در موفقیت پلیس و تولید امنیت پایدار را بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: تقویت سرمایه اجتماعی در حوزه انتظامی، موجب افزایش اعتماد بین مردم و پلیس، ارتباط صحیح، کارآمدی پلیس، مشارکت شهروندان در تولید امنیت، تقویت نظم اجتماعی، افزایش کنترل اجتماعی، پایین آمدن نرخ جرم و تخلف و اصلاح فرایندها می‌شود.

وی افزود: برقراری 265 هزار تماس تلفنی شهروندان با پلیس در شش ماه نخست سال، بیانگر اعتماد مردم به نیروی انتظامی است به طوری که مردم در شرایط احساس نیاز به کمک با فوریت‌های پلیس تماس می‌گیرند.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از تماس‌های گرفته شده نیازمند حضور پلیس در محل و بخش دیگر به جهت دریافت خدمات مشاوره‌ای صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در راستای بصیرت‌افزایی و افزایش دین‌مداری در حوزه‌های مختلف نیروی انتظامی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و کلاس‌های استعدادیابی با برنامه‌های مشخص نیز در حال انجام است و آمارهای به دست آمده نیز مبین رضایت‌مندی مردم از اقدامات نیروی انتظامی است.

معصوم‌بیگی ادامه داد: صداقت و درستکاری در میان کارکنان نیروی انتظامی امری بدیهی است، به طوری که اخیراً در یک سانحه تصادف اتومبیل که منجر به فوت شده بود، مأمور نیروی انتظامی 157 سکه طلا، معادل 250 میلیون تومان را صورت جلسه و تحویل نیروی انتظامی کرد. 

وی بیان کرد: نیروی انتظامی دست قدرتمند مردم و زمینه‌ساز ایجاد نظم و آسایش در جامعه است و در این راه از جان خود نیز دریغ نمی‌کند.

فرمانده انتظامی استان همدان تأکید کرد: با افزایش مشارکت مردم با نیروی انتظامی، شاهد امنیت بیشتری در جامعه می‌شویم، چرا که در ارزیابی‌های انجام شده امنیت استان همدان بسیار خوب است و در تمام شاخص‌های امنیتی روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی نیروی انتظامی خوب وارد شده و توانسته اقدامات موثری را در راستای مبارزه با مفاسد اجتماعی داشته باشد.

معصوم‌بیگی افزود: سرمایه اجتماعی می‌تواند بسترساز و مشارکت فعال شهروندان در ایجاد و احساس امنیت باشد و در کنار آن می‌تواند سلامت جامعه، پایداری و ثبات امنیت اجتماعی و مسئولیت‌پذیری را در جامعه تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس از جامعه، در جامعه و برای جامعه است و در سیستم امنیت اجتماعی دارای نقش محوری بوده و ضروری‌ترین نیاز جامعه که همان امنیت و احساس امنیت است را تامین می‌کند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به بعضی از دیدگاه‌های موجود در مدیریت که سرمایه را عمدتاً به دو بخش مادی و انسانی دسته‌بندی می‌کنند گفت: در عصر حاضر برای توسعه امنیت عمومی و رفتار صحیح اجتماعی، بیشتر از آنکه به سرمایه اقتصادی و انسانی نیازمند باشیم به سرمایه اجتماعی نیازمندیم زیرا بدون این سرمایه استفاده از دیگر سرمایه‌ها به طور بهینه انجام نخواهد شد و به کارآمدی حداکثر نخواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ناجا، سرمایه اجتماعی اساس اقتدار است، افزود: در شرایط جدید جهان و برای پویای و جذب مشارکت‌های مردمی در ناجا باید دو عامل که شامل مأموران حافظ امنیت و مردم هستند در نظر گرفته شود که در اینجا پلیس بر مردم نیست بلکه همراه و برای مردم است و اگر مردم با پلیس همکاری داشته باشند این ارتباط دو سویه موجب می‌شود و بخش کوچک قانون‌گریز جامعه نیز با سر پنجه قدرت و اقتدار پلیس در مسیر صحیح قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول