اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

دهه بصیرت در تقویم رسمی کشور ثبت شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خواستار ثبت دهه بصیرت در تقویم رسمی کشور شد.

دهه بصیرت در تقویم رسمی کشور ثبت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز آیت‌الله محسن حیدری عصر امروز در آیین تجلیل از دست اندرکاران رزمایش الی بیت‌المقدس و رونمایی از قرآن کتابت شده توسط خوشنویسان خوزستانی اظهار داشت: در قم از 9 دی تا 19 دی ماه را دهه بصیرت نامگذاری کرده‌اند که امیدواریم این نام سراسری شود.

وی 9 دی را روز پیچیده شدن طومار فتنه سبز اموی دانست و گفت: در این روز مردم ولایت‌مدار در صحنه حاضر شدند و ضمن بیعت مجدد با ولایت، فتنه را برای همیشه ایزوله کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت 19 دی سالروز قیام مردم قم در سال 1356 افزود: در آن روز مقاله توهین‌آمیز روزنامه اطلاعات خون جوانان مومن و طلاب را به جوش آورد.

این استاد حوزه علمیه اهواز قیام 19 دی ماه را جرقه برای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در این روز صدها نفر از طلاب و جوانان باغیرت قم به شهادت رسیدند و برگزاری اربعین‌های متوالی برای شهدای شهرهای مختلف تا بازگشت ظفرمندانه حضرت امام خمینی (ره) به کشور ادامه داشت.

وی به ضرورت فرستادن صلوات پس از شنیدن نام حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این کار فوق‌العاده اهمیت دارد و نباید ان را دست کم گرفت.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با بیان حدیثی از حضرت امیرالمومنین (ع) در خصوص هوشیاری در مقابل فتنه خاطرنشان کرد: آن حضرت به یاران خطاب می‌کرد که اگر تاکنون جنگی صورت با کافران بوده است ولی از این پس جنگ با اهل قبله آغاز می‌شود.

وی به توصیه‌های حضرت امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: هیچکس نمی‌تواند در مقابل فتنه پرچمی را بردارد مگر اینکه دارای بصیرت، صبر و استقامت و علم به مواضع حق داشته باشد.

حیدری اضافه کرد: ما باید بر اساس چیزی که از سوی ولایت گفته می‌شود به جلو برویم که این امر خداوند تبارک و تعالی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هیچ کس نباید جلوتر از مقام ولایت حرکت کند بلکه باید همیشه باید پشت سر ولی باشیم و به فرمایشات ایشان گوش فرا دهیم.

انتهای پیام/2329/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول