اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه گرمسار:

مبانی کارهای فرهنگی باید از قرآن استنباط شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گرمسار گفت: انسان باید دغدغه کار فرهنگی داشته باشد و مبانی کار فرهنگی را باید از قرآن استنباط کنیم.

مبانی کارهای فرهنگی باید از قرآن استنباط شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حجت‌الاسلام علی محمدیان عصر امروز در جلسه عقیدتی که در گرمسار برگزار شد، اظهار داشت: نخستین سند کار فرهنگی این است که ابتدا خود، بعد خانواده و سپس اجتماع را اصلاح کنیم.

وی افزود: اسلام از ما می‌خواهد که خود را اصلاح کنیم و به خود مشغول باشیم؛ چرا که کسی که به خود مشغول باشد، دیگر غیبت نمی‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه گرمسار تصریح کرد: مباحث فرهنگی زنجیروار است و باید به صورت تیمی انجام شود؛ ما در بحث فرهنگی آن مقدار که باید هزینه کنیم، نکرده‌ایم و امروز شاهد تغییرات فرهنگی هستیم.

محمدیان گفت: مباحث فرهنگی همچون ویروس است و سریع انتشار پیدا می‌کند.

وی افزود: امروز نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما کمرنگ شده و به طور گسترده تعبیر کاریکاتور به خود گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه گرمسار خطاب به حاضران گفت: با جوان ارتباط برقرار کردن سخت است؛ اگر جوان از شما زده شود، دیگر برنمی‌گردد، در نصیحت و امر به معروف جوان نهایت سعی خود را کرده و به هیچ وجه با خشونت وارد نشوید.

محمدیان افزود: تذکر لسانی انجام دهید و به فرموده رهبر اگر یک کار خوب را 10 نفر بگویند، تأثیرگذارتر است تا یک نفر 10 بار بگوید.

پرونده اعمال عالمان بعداز مرگ هم باز است

یک کارشناس مذهبی نیز گفت: با توجه به روایات وقتی که انسان می‌میرد، پرونده اعمالش بسته می‌شود اما پرونده اعمال عالمان بعد از مرگ هم باز است.

نفیسه احمدی در یادبود امام جمعه شهر بیارجمند که اخیرا مرحوم شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عالم جلیل‌القدر حجت‌الاسلام احمدی اظهار داشت: سه طایفه هستند که پرونده اعمالشان بعداز مرگ هم باز است؛ یکی از آنها، عالمانی هستند که عملشان به نفع دیگران است اما مردم به آنها مراجعه نمی‌کنند.

وی افزود: امام جمعه بیارجمند از عالمانی بود که انس خاصی با قرآن داشت،اخلاق حسنه و نیکویی داشت و با چهره‏ای گشاده با مردم برخورد می‏کرد.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: حجت‌الاسلام محمدرضا احمدی منشأ خیرات و برکات فراوانی از جمله برپایی سنت اعتکاف، تاسیس کتابخانه در مساجد، ایجاد زائرسرای امام جواد(ع) برای رفاه حال زائران امام رضا(ع) در شهر بیارجمند بود.

احمدی تصریح کرد: ما نیز باید با الگوگیری از ایشان سعی کنیم تا با انجام اعمال نیک و عام‌المنفعه پرونده اعمالمان را بعداز مرگ هم باز نگه داریم تا موجبات رضایت خداوند را فراهم کنیم.

انتهای پیام/2249/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول