اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره اوقاف کرج خبر داد

اختصاص 15 درصد از نذورات مردمی به فعالیت‌های فرهنگی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرج گفت: 15 درصد از نذورات مردمی در اماکن متبرکه و قبور مطهر امامزادگان این شهرستان صرف فعالیت‌های فرهنگی در حوزه وقف می‌شود.

اختصاص 15 درصد از نذورات مردمی به فعالیت‌های فرهنگی

حجت‌الاسلام حسین سرزعیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تعالیم دین مبین اسلام مربوط به وقف بوده و دین اسلام برای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی جوامع مسلمان وقف را توصیه کرده است.

وی تصریح کرد: به طور قطع اگر مسلمانان به اهمیت وقف به طور کامل پی‌ برده و فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود، بخش مهمی از مشکلات اقتصادی به این شیوه برطرف می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرج افزود: خوشبختانه ما در شهرستان کرج شاهد هستیم که مردم خیر و ولایی این شهرستان در حوزه وقف فعال هستند.

سرزعیم بیان داشت: بر این اساس بخشی از نیازهای کرج از جمله مدرسه و مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها به وسیله موقوفات مردمی تامین می‌شود.

وی متذکر شد: با این وجود هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق کامل فرهنگ وقف در جامعه فاصله داریم و به همین دلیل باید با فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی مردم این فاصله را جبران کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرج گفت: در حوزه وقف به هر میزانی که کار فرهنگی انجام شود، کافی نیست و ما نباید هیچ محدودیتی را در این زمینه ایجاد کنیم.

سرزعیم با بیان اینکه 15 درصد نذورات ریالی مردم در قبور مطهر امامزادگان و اماکن مقدسه کرج صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌شود اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بودجه فوق در حوزه ترویج فرهنگ وقف در جامعه هزینه می‌شود.

وی در پایان از دستگاه‌های متولی امور فرهنگی به ویژه رسانه‌های شهرستان کرج و استان البرز خواست تا به فرهنگ وقف بیشتر توجه کرده و این مهم را جزو اولویت‌های اصلی کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/2302/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول