اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ارشاد املش خبر داد

راه‌اندازی 2 مجتمع فرهنگی دیجیتال در املش

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی املش از راه‌اندازی دومجتمع فرهنگی دیجیتال در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی 2 مجتمع فرهنگی دیجیتال در املش

سید عباس موسوی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در املش برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتاب در محل اداره ارشاد، نمایشگاه آثار هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، طراحی و... را از جمله برنامه‌های دهه فجر در املش ذکر کرد.

وی برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای دو نمایش تئاتر خیابانی با موضوع انقلاب، برگزاری عصری با شعر انقلاب با حضور شاعران شرق گیلان و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این اداره در ایام‌الله دهه مبارک فجر ذکر کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی املش از راه‌اندازی 23 کانون فرهنگی و هنری در مساجد املش خبر داد و گفت: اکنون 34 کانون فرهنگی و هنری مساجد در املش فعالیت دارند با هدف جذب جوانان به مساجد و سپردن بخشی از کارهای فرهنگی و دینی به آنها  ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های لازم برای فعال کردن کانون‌های مساجد از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گیرد که مهم‌ترین کارهای انجام شده، برگزاری جشن‌های بزرگ با شرکت مردم و مسئولان، تشکیل کتابخانه‌های بزرگ و ارزشمند در این مساجد است.

وی با اشاره به اهمیت زبان گیلکی و ترویج آن در جامعه، گفت: از تیر ماه امسال در آخرین چهارشنبه هر ماه جلسات انجمن ادبی شعر و گویش گیلکی در محل اداره ارشاد املش برگزار می‌شود، بنابراین از تمام دوستداران این گویش دعوت می‌کنیم تا برای گسترش لهجه گیلکی در این عرصه با حضور خود به ما کمک کنند.

این مسئول همچنین از برگزاری کلاس‌های تخصصی قرائت قرآن ویژه خواهران خبر داد و اذعان کرد: برای نخستین بار با حضور 45 نفر از خواهران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی املش تشکیل شده که از دیگر برنامه‌های این اداره در راستای اهداف دینی است.

وی اضافه کرد: برای این کلاس‌ها برنامه‌های جانبی مانند برگزاری مسابقات و اردوهای تفریحی و زیارتی نیز پیش‌بینی شده است.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی دو شبکه مجتمع دیجیتال در املش یادآور شد: با همت اداره کل فر هنگ و ارشاد اسلامی گیلان نخستین مجتمع دیجیتال در طبقه فوقانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی املش در حال راه‌اندازی است و مجتمع دوم دیجیتال نیز در آینده نزدیک در محل کانون فرهنگی و هنری شهید آیت‌الله ربانی املشی در مسجد اعظم املش آغاز به فعالیت می‌کند.

وی فعالیت‌های مهم مجتمع‌های دیجیتال را تولید نرم‌افزار، ایجاد کافی‌نت اسلامی، بازی‌های رایانه‌ای و تمام فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌گیرد ذکر کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با حضور جوانان و نوجوانان املش و استفاده بهینه از آنها سعی در رشد و تعالی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی کوشش داریم و از این پس شهروندان املشی می‌توانند با مراجعه به این مراکز که با محوریت مساجد بنا گذاشته شده فرزندان خود را راهنمایی کنند.

انتهای پیام/84002/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول