اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

اجرای مدل آموزش بازارمحور ـ آموزش، تولید و فروش در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از اجرای دوره‌های آموزش بازارمحور ـ آموزش، تولید و فروش در استان خبر داد.

اجرای مدل آموزش بازارمحور ـ آموزش، تولید و فروش در زنجان

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی ماهر و خودباور در تحقق شعار سال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مثمرثمر است و در عرصه اقتصاد مقاومتی بسیار شایسته عمل می‌کند، اظهار داشت: آموزشی که منجر به تولید محصول شود، در اولویت است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و جایگاه قانونی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و در صورت توجه سیاست‌گذاران این سازمان، اجرای آموزش مبتنی بر تولید و فروش می‌تواند باعث ارتقای بهره‌وری فرایند آموزش مهارتی و ایجاد توسعه و اشتغال پایدار شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال و مقابله با تحریم‌ها همگام شدن با تمهیدات سازمان در وضعیت اقتصاد مقاومتی، افزایش اثربخشی و کارآیی و ارتقای بهره‌وری آموزش‌های مهارتی، حل معضل بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار، کاهش بیکاری پنهان، حفظ اشتغال روستاییان و رشد و توسعه مشاغل خانگی، ارائه آموزش مبتنی بر محیط کار و افزایش اعتماد به نفس کارآموزان به دلیل مواجه شدن با محیط واقعی کار و افزایش انگیزه کارآموزان از طریق کسب درآمد در حین آموزش برای آنها مدل آموزشی جدیدی با عنوان مدل آموزش بازارمحور - آموزش تولید و فروش طراحی شده است و استان زنجان از جمله استان‌هایی است که این مدل به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این فرآیند آموزشی جدید، آموزش به گونه‌ای صورت می‌گیرد که کارآموزان همزمان با آموزش و بعد از آن اقدام به تولید محصولاتی در قالب کارگاه‌های متمرکز و یا غیرمتمرکز (خوشه‌ای) می‌کند که قابلیت فروش داشته باشد.

صیادی بیان کرد: این آموزش به صورت تخصصی و بین‌رشته‌ای نه تنها مراحل اولیه، بلکه کل فرایند از ابتدا تا زمان فروش محصول را در برمی‌گیرد.

وی افزود: آموزش در این مدل از ابتدای خرید مواد اولیه از بازار تا عرضه محصولات تولید شده، توسط کارآموزان در بازار مصرف ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول