اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 102 روستای آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: طی 9 ماه امسال در 102 روستای آذربایجان‌غربی آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 102 روستای آذربایجان‌غربی

جمشید اسعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در روستاها یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل است.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در روستاهای استان آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: در این راستا شاهد برگزاری دوره‌های مهارتی در 102 روستای این استان هستیم.

اسعدی با اشاره به میزان ساعات ارائه این آموزش‌ها، افزود: امسال 423 هزار و 731 نفر ساعت در روستاها تدریس شده است.

وی با اشاره به تعداد افرادی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: بر این اساس 2 هزار و 400 نفر از روستاییان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مورد نظر خود را دریافت کرده‌اند.

اسعدی اعلام کرد: این افراد در قالب 160 دوره اقدام به فراگیری این مهارت‌ها کرده‌اند.

وی افزایش دسترسی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گام مؤثری در رفع کمبود مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: این دوره‌ها به منظور توانمندسازی هر چه بیشتر روستاییان ارائه شده است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به عنوان دوره‌های برگزار شده در روستاها، اظهار داشت: این دوره آموزشی در حوزه‌های خدمات و کشاورزی شامل رایانه، امور مالی و بازرگانی، طراحی دوخت، دوره‌های آموزشی روبان‌دوزی، مانتودوزی، پرده‌دوزی، کشت و کار گندم، مدیر واحد پرورش گاو شیری، پرورش دهنده زنبور عسل، پرورش دهنده گوسفند، سرویس و نگهداری تراکتور، کاربرد گیاهان دارویی، امور زراعی و باغی، امور دامی و ماشین‌آلات کشاورزی است.

انتهای پیام/61001/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول