اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

اردبیل صاحب آموزشگاه فنی و حرفه‌ای می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: قرار است مراکز استان‌ها به ویژه اردبیل در آینده‌ای نزدیک صاحب آموزشگاه فنی و حرفه‌ای شود تا با توسعه آن زمینه برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بهتر فراهم آید.

اردبیل صاحب آموزشگاه فنی و حرفه‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علیرضا عباسیان عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای رازی اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در سطح کشور توسعه دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته به طوریکه یکی از اولویت‌ها و سیاست‌گذاری‌های اصلی با توجه به گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی تقویت این مراکز علمی و کارآفرین است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی ساختمان کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای عملیاتی کردن این طرح یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است که با تزریق آن امیدواریم تا پایان سال آینده این پروژه تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

عباسیان به فعالیت یک‌هزار و 300 آزمایشگاه و بیش از 150 کارگاه فنی و حرفه‌ای در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: چهار هزار و 500 متر مربع فضای کارگاهی و آزمایشگاهی آموزشکده‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور است که انتظار می‌رود در این زمینه یک اقدام اساسی برای توسعه این رشته‌ها و مبانی آنها به وجود آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: استان اردبیل با توجه به علاقمندان متعددی که برای تحصیل در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای دارد به سرعت می‌تواند صاحب مجهزترین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و شمال‌غرب کشور شود.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای رازی اردبیل نیز در این مراسم کسب رتبه اول این آموزشکده به همت دو تن از دانشجویان به نام‌های شهریار مصطفایی و ناصر عباس‌پور به عنوان دانشجویان منتخب و نمونه اشاره کرد.

علیرضا شیرزاده گفت: این دانشجویان در طراحی و ساخت دستگاه کمباین برای برداشت سیب‌زمینی توانستند با ابتکار و نوآوری خود درخششی بی‌نظیر داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر 380 دانشجو در 9 رشته فنی و حرفه‌ای در این آموزشکده تحصیل می‌کنند.

شیرزاده تصریح کرد: با ارتقای آموزشکده به آموزشگاه در آینده‌ای نزدیک انتظار ما این است تا بتوانیم سطح کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خود را ارتقا بخشیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ با تلاش آموزش و پرورش جذب دانش‌آموزان به مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش توسعه یافته و تا پایان برنامه پنجم پیش‌بینی می‌شود 50 درصد انتخاب رشته‌ها در مقطع متوسطه در حوزه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش صورت بگیرد.

انتهای پیام/62001/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول